سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سالانه چند میلیارد نخ سیگار به کشور قاچاق می شود؟


سالانه چند میلیارد نخ سیگار به کشور قاچاق می شود؟خانه ملت/ رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه نظارت بر قاچاق سیگار، گفت: حذف هولوگرام از سیگار اقدامی غیرقانونی و غیرمنطقی بود.


محمدعلی پورمختار، در توضیح طرح شناسه رهگیری، طرح شبنم، حذف کد رهگیری و حذف هولوگرام از سیگار، گفت: بر اساس جمع‌بندی نشست کمیسیون اصل نود در سال گذشته با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان سازمان بازرسی کل‌کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حذف هولوگرام از سیگار غیرقانونی و غیرمنطقی بود.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف هولوگرام از سیگار موجب افزایش قاچاق، سوءاستفاده افراد و کاهش درآمد عمومی کشور شده است، گفت: هولوگرام برچسبی برای تایید سلامت ورود یک کالا به کشور است، البته وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت مدعی بود که حذف هولوگرام از سیگار به دلیل سوءاستفاده و جعل بوده است.
وزارت صنایع عادت به حذف صورت مسئله دارد
وی با بیان اینکه امکان جعل هولوگرام وجود دارد، افزود: نظارت بر پروسه نیز بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است اما متاسفانه مسئولان این وزارتخانه تقریبا در طول دو سال گذشته به حذف صورت مسئله عادت کرده‌ و برای راحتی خود امر غیرقانونی را عادی جلوه می‌دهد که هولوگرام هم از این نوع اقدامات بود.
پورمختار یادآور شد: پس از نشست اواخر سال گذشته کمیسیون اصل نود مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده جایگزین طرح هولوگرام را داده و اعلام کردند که طرح جایگزین در حال طراحی است.
قاچاق 20 میلیارد نخ سیگار به کشور در سال
این نماینده مردم در مجلس نهم در توضیح وضعیت قاچاق سیگار به کشور گفت: آمارهای مختلفی از 20 میلیارد نخ در سال تا ارقام پایین‌تر اعلام شده که این میزان باعث تاسف است زیرا ضعف دستگاه‌های اجرایی و کم توانی جهت مبارزه با قاچاق سیگار با این آمار کاملا مشخص است.
بررسی پرونده ویژه قاچاق کالا در کمیسیون اصل نود
وی ادامه داد: کمیسیون اصل نود پرونده ویژه‌ای بنا به خواست ملی در خصوص قاچاق کالا در کشور (سیگار و غیرسیگار) در دست بررسی دارد، در این پرونده دلایل و روش‌های قاچاق و عملکرد دستگاه‌های مسئول بررسی و اعلام خواهد شد.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تلاش شده تا پرونده ویژه درخصوص قاچاق کالا پیش از اتمام مجلس نهم نهایی شود در غیر این صورت در اولویت مجلس دهم قرار خواهد گرفت.
با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خانه ملت


ویدیو مرتبط :
سالانه 25 میلیارد دلار قاچاق