سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رییس دومای روسیه خواستار تقویت تعامل ایران و سازمان امنیت جمعی شد


به گزارش ایرنا، در این دیدار که امروز (جمعه) برگزار شد، نارشکین رئیس مجمع پارلمانی سازمان امنیت جمعی با ارزشمند خواندن حضور هیات ایرانی به عنوان میهمان ویژه نشست سن پترزبورگ، گفت: ما آماده تقویت تعامل با ایران هستیم، زیرا حضور کشورهای منطقه تاثیر مثبتی در تامین امنیت و ثبات منطقه ای دارد.
رئیس دومای روسیه در ادامه روابط پارلمانی دو کشور را رو به رشد و قابل توجه دانست و با اشاره به سفر اخیر «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی به سوچی و مذاکره با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست باشگاه نخبگان والدای، تقویت هرچه بیشتر همکاری ها و رایزنی های پارلمانی دو کشور را خواستار شد.
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به گسترش کیفی و کمی روابط دوجانبه بین تهران و مسکو، سفر دوشنبه گذشته رئیس جمهوری روسیه به تهران برای حضور در سومین نشست سران کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز را ثمربخش و توافق های صورت گرفته سران را قابل توجه خواند.
بروجردی همچنین روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه را راهبردی ارزیابی و همکاری های دو کشور در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را بسیار موثر و کار آمد توصیف کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با محکوم کردن اقدام تروریست ها در سرنگون کردن هواپیمای مسافری روسیه بر فراز صحرای سینا و اشتباه خواندن سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسی در سوریه، اقدام تروریست ها در کشتن خلبان فرود آمده را مغایر کنوانسیون های بین المللی مربوط به مخاصمات مسلحانه دانست و آن را محکوم کرد.
بروجردی همچنین در دیدار با «عبیدالله یف» رئیس مجلس تاجیکستان در حاشیه نشست سن پترزبورگ، گسترش همکاری های پارلمانی، سیاسی و امنیتی دو کشور را بررسی کرد.
رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس دیروز (پنجشنبه) با اعلام مواضع ایران برای مبارزه با تروریسم در نشستی که به ریاست رئیس دومای روسیه برگزار شد، اظهار کرد: تقسیم تروریست ها به خوب و بد و استفاده از گروه های تروریستی برای اهداف راهبردی، روزی از کنترل و مدیریت طراحان آن خارج خواهد شد و به تهدید امنیتی برای خود آن ها تبدیل می شود.
بروجردی افزود: برخی قدرت های جهانی و حامیان منطقه ای آن ها در سال های اخیر تلاش کردند با سوءاستفاده از شرایط و فضای ایجاد شده و در رویکردی کاملا دوگانه، ضمن ایجاد و تقویت و به اصطلاح، مدیریت گروه ها و سازمان های تروریستی و افراطی در کشورهای مستقل و غیردوست خود، امنیت و در نهایت حاکمیت ملی این کشورها را هدف قرار دهند.
بروجردی با تشریح روند اقدام های آمریکا به بهانه پاسخ به واقعه 11 سپتامبر و برقراری نظام نوین مورد نظر کاخ سفید از راه اشغال عراق و افغانستان با پیامدهای ویران کننده، اظهار داشت: اقدام های واشنگتن در منطقه، نه تنها منجر به افزایش سطح امنیت کشورها نشد بلکه شکل گیری و بروز نوعی بی نظمی نوین و انتشار ویروس تروریسم به سایر کشورها و مناطق مختلف جهان، به ویژه خاورمیانه و شمال آفریقا را در پی داشت.
نشست دو روزه مجمع رئیسان پارلمان کشورهای عضو سازمان امنیت جمعی با عضویت روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و تاجیکستان، رئیسان لویی جرگه افغانستان و نماینده پارلمان صربستان به عنوان اعضای ناظر و هیات پارلمانی ایران به عنوان میهمان ویژه امروز پایان می یابد.
در این نشست که نارشکین رئیس دومای روسیه برای سه سال دیگر به عنوان رئیس انتخاب شد، چندین دستور کار مجمع پارلمانی بررسی و توسط اعضا مورد تایید قرار گرفت.
سازمان امنیت جمعی، یکی از سازمان های فعال نظامی و چندمنظوره در حوزۀ آسیای مرکزی و قفقاز است. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، روسیه به منظور ارتقای ظرفیت ها و متحد نگه داشتنِ کشورهای عضو سابق به تشکیل چُنین سازمانی اقدام کرد.
یکی از اهداف عمدۀ این سازمان محدود کردن زمینۀ گسترش ناتو و نفوذ امریکا در حوزۀ کشورهای همسایه و متحدان پیشینِ روسیه است.
اروپام**1516**1485 **1446

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دومای روسیه