سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ اهدای کلید اطلاعات بانکی ایران به آمریکا!


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ اهدای کلید اطلاعات بانکی ایران به آمریکا!آخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز شنبه به شرح زیر می باشد.

کیهان –این روزنامه درگزارشی با تیتر «اهدای کلید اطلاعات بانکی ایران به آمریکا!» مدعی شد : شرکت شاپرک تهیه و نصب یکی از نرم‌افزارهای حیاتی امنیتی که به‌منظور شناسایی و کشف تقلب در شبکه پرداخت الکترونیکی کشور است را به شرکت آمریکایی SAS برو‌ن‌سپاری کرده است.

تعادل – این روزنامه در گزارشی با عنوان «سکانس دوم از ترکیب نهایی پارلمان» به گمانه زنی درباره نتیجه انتخابات پرداخت و آنچه این روزنامه «تکاپوی مخالفان دولت برای حاشیه سازی در انتخابات» نامید،انتقاد کرد.
شرق – این روزنامه به گمانه زنی درباره ریاست احتمالی مجلس پرداخت. این روزنامه با اشاره به اینکه طبق روال قانونی در نظام های حزبی رهبر حزب اکثریت همواره رییس یا سخنگوی مجلس خواهد بود، پیش بینی کرد که رییس مجلس دهم از اصلاح طلبان باشد.

جوان-این روزنامه درگزارشی در خصوص ریاست احتمالی مجلس نوشت: از جمله مسائلی که با برگزاری انتخابات مجلس بلافاصله در دستور نهاد‌ها و تشکل ‌های سیاسی قرار خواهد گرفت، بحث انتخاب رئیس مجلس آینده خواهد بود که هم اکنون دو نامزد اصلی برای آن متصور است. علی لاریجانی به دلیل حضور هشت ساله خود در رأس ریاست مجلس و همچنین احتمال حمایت اصولگرایان از وی به نظر بخت اول را برای تصاحب دوباره ریاست مجلس خواهد داشت.

اعتماد- این روزنامه در یادداشتی باعنوان «بررسی ابعاد حقوقی راهزنی مالی آمریکا»، درماجرای مصادره 2میلیاردی دلاری اموال ایران در آمریکا، ابتدا دولت «محمود احمدی نژاد» رییس جمهوری سابق ایران و سپس آمریکاییان را مقصر دانست و نوشت: در حقوق بین ‌الملل بنابر قاعده برابری وضعیت حقوقی کشور‌ها، دولت‌ ها از مصونیت برخوردارند و محاکم داخلی نباید نسبت به سایر دولت ‌ها صلاحیت قضایی یا اجرایی اعمال کنند. این اصل در اعمال حاکمیتی به جز مواردی که در ماده ١٢ کنوانسیون ٢٠٠٤ ملل متحد بیان شده است به‌ طور کامل اجرا می‌ شود.

کیهان-این روزنامه در گزارشی با عنوان «حاشیه ‌پردازی بزک‌ کنندگان برای فراموشی غارت آمریکا»،با نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت اصلاح طلبان، آنان را در ماجرای ضبط اموال ایران در آمریکا مقصر دانست ونوشت: روزنامه‌ های زنجیره‌ ای و شبه اصلاح ‌طلب در ماجرای غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران توسط آمریکا، همچنان شگرد فراربه جلو وطفره از پاسخگویی را در پیش گرفته‌ اند. ...این روزنامه‌ ها روز پنج‌ شنبه در اقدامی هماهنگ سعی کردند با انداختن توپ به زمین احمدی نژاد از پاسخ به پرسش‌ های مهمی که در ماجرای اخیر پیش آمده طفره بروند.

قانون - این روزنامه در گزارشی با تیتر «کودک ۶ ماهه، ۱۵۰ هزار تومان به معضل اجتماعی فروش نوزاد پرداخت.

دنیای اقتصاد – این روزنامه در گزارشی با تیتر «فرمول دومینوی تحریک مسکن» نوشت : با ورود طیف مستعد خرید مسکن به بازار، به‌واسطه فروش آپارتمان‌های تحت مالکیت این گروه، عرضه واحدهای متراژ پایین در بازار افزایش می‌یابد و درنتیجه شرایط برای خرید زوج‌های خانه اولی نیز فراهم می‌شود. طبق بررسی‌های تازه، سبد تسهیلات جدید مسکن، خانوارهای موجود در طبقات درآمدی دهک 3 تا 9 را پوشش می‌دهد.»
ابتکار – این روزنامه در مطلبی باعنوان « پایان فصل دلواپسان» به بررسی دیدگاه کارشناسان سیاسی درباره سرنوشت افراطیون در عرصه سیاست پرداخت و نوشت: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و مجلس تعداد زیادی از افراطیون از چرخه فعالیت‌های سیاسی کشور حذف شده‌اند.

شرق - این روزنامه درمطلبی با عنوان «عدالت آرمان انقلابیون بودنه شعار احمدی‌نژاد»، به مناظره ابراهیم اصغرزاده و عبدالرضا داوری پرداخت ونوشت: ابراهیم اصغرزاده درباره سخنان داوری که گفت دولت‌های نهم و دهم حامی عدالت بودند، گفت: «عدالت شعاری نیست که به‌تازگی آن را کشف کرده باشیم، بلکه عدالت آرمان انقلابیون بوده و از دیگر سو، اجرای بدون مماشات قانون، آرمان اصلاح‌طلبان بوده است».

شرق – این روزنامه در مطلبی با عنوان «وام ٥٠٠‌ میلیاردی تأمین اجتماعی به اجبار دولت احمدی‌نژاد،»به نقل از محسن ایزدخواه، پژوهشگر حوزه کاروتأمین‌اجتماعی،نوشت:«جامعه کارگری حق دارد نگران تأمین اجتماعی و آینده خود باشدوتصمیمات شگفت‌انگیز دولت‌ها برای صندوق تأمین اجتماعی، این حق را با چالشی جدی مواجه می‌کند. مثلا در دوران دولت احمدی‌نژاد به‌دفعات برای پرداخت تعهدات سازمان تأمین اجتماعی از بانک‌ها وام گرفته شد.
همشهری - این روزنامه درباره گشت نامحسوس به نقل از سردار منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی نوشت: این نکته قابل‌توجه است که مأموریت جدیدی انجام نشده بلکه شیوه و رفتار آن تغییر کرده است. هیچ نیروی جدیدی اضافه نشده است و در اصل این افراد همان پرسنل کادر پلیس هستند که در زمان غیرموظف خود در صورت مشاهده جرائم پنج‌گانه مشهود مراتب را به مراکز پلیس صرفا اطلاع می‌دهند.

همشهری - مناقشه در آمریکا بر سر معامله آب سنگین با ایران بالا گرفته است. از طرفی دولت این کشور برای خرید آب سنگین از ایران ابراز تمایل کرده و حتی توافقی را به امضا رسانده و از سوی دیگر جمهوریخواهان در تدارک تصویب طرحی برای ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران هستند. کاخ سفید معتقد است که مخالفان این خرید سر رشته ای از آب سنگین ندارند.

آرمان –این روزنامه در مطلبی با عنوان «از نارمک تا دادگاه؟» با اشاره به پرونده مصادره دو میلیارد دلار اموال ایران در آمریکا، نوشت: دولتمردان یازدهم با بیان دلایلی تاکید می‌کنند که این 2میلیارد بر اساس سهل انگاری دولت قبل مصادره شده است و برخی نیز یافتن مقصر را در اولویت پس از یافتن راهکار برای پس گرفتن این میزان دارایی، اقدام اصلی می‌دانند.

سیاست روز- این روز نامه در مطلبی با اشاره به اینکه 15 سال از فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی گذشت نوشت: آقایان همچنان فقط دزد دزد می‌کنند!

سیاست روز – این روزنامه درگزارشی در گفت‌وگو با کارشناسان ضمن تاکید بر تداوم دیپلماسی تعاملی خواستار بازنگری در روابط با همسایگان شدند.

آفتاب یزد- این روزنامه در مطلبی با عنوان « یک بگم بگم دیگر: اسناد ادعای حداد عادل در جیب احمدی‌نژاد!» به سخنان حداد عادل و ادعاهایش در باره تخلف دولت در انتخابات پرداخت.

شهروند – این روزنامه در مطلبی با عنوان « خطر بافت‌های فرسوده در کمین یک هشتم ایرانی‌ها » نوشت :10 میلیون نفر از مردم کشور در 78 هزار هکتار بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

آرمان – این روزنامه در مطلبی با عنوان « نگذاشتم ایران، سوریه شود! » در گفت وگو با محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در سال ۸۸ پرداخت و نوشت: تکذیب دوتابعیتی بودن اعضای خانواده رامین تنها یک بخش از شایعات بود چهارماه پرآشوب بعد از شروع فتنه ۸۸، بنده رسالتی را برای نظام مقدس اسلامی و دولت مطلوب خودم در جهت آرامش رسانه‌ها و امنیت ملی و پیشرفت مملکتم، احساس کردم و برای انجام آن، اگر آبرویی داشتم، هزینه کردم و خدای رحمان و رحیم را هزاران بار شاکرم که در حد ناچیز خودم، نگذاشتم ایران آن روز به سوریه امروز تبدیل شود.»

قانون – این روزنامه در مطلبی با عنوان « فراری که احمدی‌نژاد را از چاله به چاه انداخت » نوشت:چاهی که برای روحانی کنده بودند، احمدی‌نژاد در آن گرفتار و مشخص شد که سهل انگاری و سوء مدیریت دولت گذشته و بی توجهی به هشدار کارشناسان در خصوص هرگونه سرمایه‌گذاری دلاری در تاراج اموال ملت ایران مسبب چنگ اندازی آمریکایی ها به این اموال بوده است.

کیهان – این روزنامه در مطلبی با عنوان «تعلل دولت در اصلاح نظام بانکی » با اشاره به اینکه قانون پولی و بانکی کشور که در سال 1351 با عنوان قانون دائمی تصویب شد نوشت: پس از گذشت ۳۳ سال با وجود ایرادات فراوانی که به قانون و آیین‌نامه آن و به ویژه به اجرای آن وارد بوده است تغییرات جدی در آن ایجاد نشده بود.

وطن امروز- این روزنامه در مطلبی باعنوان « برجام باعث بردگی نشود» از انتقاد آیت‌الله جوادی‌آملی از عدم پایبندی طرف آمریکایی به تعهدات خود در توافق هسته‌ای با توجه به اجرای تعهدات ایران خبر داد .

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
Iran-Russia Interbank Information Exchange Network اتصال شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی ایران و روسیه