سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نزدیك به 185 هزار شغل در بخش صنایع كوچك و متوسط در كشور ایجاد می شود


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی یزدانی روز سه شنبه در كارگروه ایجاد رونق در بنگاه های كوچك و متوسط، صنعتی و معدنی و طرح های نیمه تمام صنعتی گیلان در رشت، ایجاد این تعداد شغل را در قالب اجرای 12 هزار طرح با تسهیلات پیش بینی شده 160 هزار میلیارد ریال عنوان كرد.
وی یادآور شد: سهم استان گیلان از این طرح ها، 338 واحد است و تسهیلاتی بالغ بر چهار هزار و 700 میلیارد ریال با اشتغالزایی بیش از دو هزار نفر پیش بینی شده است.
یزدانی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل اظهار كرد: در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب و سیاست های تعیین شده برای دستگاه های اجرایی، برنامه جامع تحرك بخشیدن به واحدهای تولیدی راكد و واحدهایی كه زیرظرفیت فعال هستند و طرح های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیكی را تدوین كرده ایم.
وی گفت: 87 هزار و 659 واحد صنعتی در داخل و خارج از شهرك های صنعتی به بهره برداری رسیده كه از این تعداد، 79 هزار و 838 واحد معادل 92 درصد در صنایع كوچك، چهار هزار و 351 واحد در صنایع متوسط و سه هزار و 470 واحد در صنایع بزرگ هستند.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی خاطرنشان كرد: درحال حاضر از افزون بر 87 هزار واحد صنعتی، 19 هزار واحد تعطیل هستند.
یزدانی با اشاره به وجود 948 شهرك و نواحی صنعتی مصوب افزود: همچنین 778 شهرك و نواحی صنعتی در حال بهره برداری است و از 136 هزار هكتار اراضی در اختیار، 31 هزار هكتار واگذار شده است.
وی تعداد واحدهای صنعتی فعال و غیرفعال گیلان را افزون بر سه هزار واحد عنوان و بیان كرد: از این تعداد، دو هزار و 228 واحد فعال و یك هزار و 45 واحد غیرفعال هستند ضمن آنكه 31 درصد واحدهای به بهره برداری رسیده در استان، كوچك و غیرفعال هستند.
یزدانی با بیان اینكه تعداد 472 طرح در گیلان در حال ساخت و ساز است، گفت: از این تعداد، 126 طرح در شهرك ها و نواحی صنعتی، بالای 60 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی، به مزایای توجه به صنایع كوچك اشاره و اظهار كرد: بسیاری از این صنایع كوچك زیر 10 نفر اشتغال دارند اما نیاز به سرمایه كم، بومی بودن دانش و اشتغال سریع از ویژگی های این صنایع است.
وی تشكیل بانك صنایع كوچك را ضروری خواند و تصریح كرد: یكی از مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید بویژه بخش صنعت است و دولت به این امر در سال جدید، اهتمام دارد.
كارگروه ایجاد رونق در بنگاه های كوچك و متوسط صنعتی و معدنی و طرح های صنعتی نیمه تمام استان گیلان امروز (سه شنبه) با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی در رشت تشكیل شد.
33 شهرك و نواحی صنعتی مصوب در گیلان وجود دارد كه حدود 700 واحد بهره بردار در آنها فعال است.
با این تعداد واحد بهره بردار در شهرك ها و نواحی صنعتی استان، برای حدود هشت هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و حدود چهار هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.
7296/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
طرحی با ایجاد 130 هزار شغل جدید در کشور