سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کامیون های حامل خرمای زائران اربعین در مرز تمرچین همچنان متوقف مانده اند


به گزارش ایرنا، جمعی از کامیون دارانی که به مقصد عراق و با هدف صادرات خرما فعالیت می کنند، بیش از دو هفته است که پس از عبور از مرز تمرچین پیرانشهر توسط طرف عراقی متوقف شده و از حرکت آنها جلوگیری به عمل آمده است.
این کامیونداران که تعداد آنها به حدود 30 کامیون می رسد، روز دوشنبه در تماس تلفنی با دفتر ایرنا در مهاباد با انتقاد از آنچه که آنها نبود هماهنگی کافی در مرز برای صدور این خرماها توسط طرف عراقی عنوان می کردند، به شدت انتقاد کردند.
آنها اعلام کردند که این کامیون های حامل خرمای ایرانی بیش از دو هفته است که با هدف استفاده زائران عراقی از شیراز به مقصد عراق بارگیری شده تا از طریق مرز تمرچین پیرانشهر به دیگر شهرهای عراق انتقال داده شود ولی متاسفانه همچنان توسط عراقی ها در این مرز متوقف شده است.
این رانندگان گفتند: بار خرمای این کامیون ها از نوع بهترین خرمای ایران به شمار می رود که در شیراز تولید شده و به علت کیفیت بالای آن تنها به کشورهای اروپایی صادر می شود ولی مسوولان عراقی از ورود آن به بهانه های واهی جلوگیری می کنند.
آنها اظهار کردند: مسوولان عراقی از خرمای بارگیری شده نمونه برداری کرده و نمونه ها را به شهر اربیل عراق انتقال داده اند تا پس از مثبت شدن نمونه هاف اجازه واردات به این کشور داده شود که طولانی بودن این سیکل هم اکنون این رانندگان و بارهای آنها را در مرز با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.
مدیر گمرک تمرچین پیرانشهر نیز با تایید این مساله به خبرنگار ایرنا گفت: این کامیون ها در کمتر از سه روز توسط مسوولان این گمرک اجازه ورود به عراق را پیدا کردند ولی توسط طرف عراقی پس از ورود به این کشور متوقف شده اند.
نادر انصاریان افزود: طرف عراقی دلیل این امر را نمونه برداری برای بررسی های قرنطینه ای بهداشتی اعلام کرده اند که این امر نیز مستلزم 4 تا 5 روز زمان است.
وی اظهار کرد: بار خرمای این کامیون ها برای مصرف زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی از کشور ایران به مقصد عراق بارگیری شده که توقف آنها می تواند مشکلاتی را برای بازرگانان ایرانی به وجود آورد.
به گزارش ایرنا، مرز رسمی زمینی تمرچین در 11 کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی و به عنوان دروازه تجاری دو کشور ایران و عراق محسوب می شود.
این مرز زمینی تا شهر ارومیه مرکز استان 160 کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال 86 به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی فعال شد.
شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب ارومیه و 145 کیلومتری مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است.
6185/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
همراه با زائران اربعین حسینی - چند قدم مانده تا اربعین