علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



فرماندار نقده: عزم دولت برای احیای دریاچه ارومیه جدی است


مرتضی فرامرزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید برای احیای دریاچه ارومیه افزود: آغاز حفاری مکانیزه تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه به وسیله دستگاه TBM یکی از اقدامات موثر دولت در احیای دریاچه ارومیه به شمار می رود.
وی بیان کرد: در اجرای این طرح با حفر تونلی 36 کیلومتری، سالانه 600 میلیون مترمکعب آب رودخانه زاب از طریق سد کانی سیب به دریاچه ارومیه سرازیر می شود.
وی همچنین در رابطه با فعالیت ایستگاه پمپاژ آب F24 شهرستان نقده جهت بهینه سازی مصرف آب در حوزه آبریز دریاچه ارومیه گفت: این ایستگاه پمپاژ با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و 242 هکتار زمین را تحت پوشش خود قرار داده است.
فرماندار نقده همچنین از افتتاح 11 ایستگاه پمپاژ دیگر در نقده توسط دولت تدبیر و امید با هدف مدیریت منابع آب حوزه آبریز دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: در مجموع برای 11 پمپاژ آب 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که یک هزار و 894 هکتار از اراضی را با سیستم آبیاری تحت فشار و بارانی تحت پوشش قرار می دهد.
فرامرزی از اجرای طرح تجمیع چاه های 25 هکتار از زمین های روستای قره قصاب نقده خبر داد و اظهار کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 350 میلیون ریال به بهره برداری رسیده که دو میلیارد ریال آن از سوی دولت به عنوان وام بلاعوض پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان نقده با 123 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
3214/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ارومیه در یک نگاه - ستاد احیای دریاچه ارومیه