سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستور رئیس جمهوری برای تسریع در اجرای تونل کبیرکوه


نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: با دستور مستقیم رئیس جمهوری هیات دولت تامین 100 درصد بودجه مورد نیاز تکمیل تونل کبیرکوه را تصویب کرد تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تامین آن اقدام کند.
علی محمد احمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدنبال بازدید معاونان توسعه راه ها و حقوقی وزارت راه و شهرسازی از روند ساخت تونل کبیرکوه و ارائه گزارش به وزیر راه و شهرسازی و موافقت و دفاع منطقی ایشان در جلسه هیات دولت، تامین اعتبارهای مورد نیاز این طرح بزرگ راهسازی مورد تصویب هیات دولت قرار گرفت.
وی با اشاره به مصوبه جلسه روز گذشته هیات دولت و تضمین بودجه مورد نیاز تونل کبیرکوه افزود: با توجه به نقش پایه ای و اصولی این طرح در رفع مشکلات ترافیکی مسیرهای مواصلاتی مرکز، غرب و شمال غرب و همچنین اثرات مثبت تونل کبیرکوه در روانسازی زائران عتبات و عالیات، تصویب بودجه تونل بدون مخالفت در این جلسه مطرح شد و با اکثریت اعضا به تصویب رسید.
نماینده مردم دره شهر، بدره، آبدانان و دهلران در مجلس شورای اسلامی به اهمیت احداث تونل کبیرکوه در خروج حوزه جنوب استان ایلام از بن بست جاده ای و حل مشکل ترافیک تردد زائران عتبات عالیات در کشورعراق اشاره و اضافه کرد: با دستور ریاست جمهوری بودجه لازم و کافی برای اجرای این طرح به صورت خارج از نوبت در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرارمی گیرد.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بازدید معاونان وزیر راه و شهرسازی از وضعیت ساخت، اهمیت و اثرات تونل کببرکوه در اتخاذ این تصمیم مهم و جلب نظر هیات دولت و موافقت رئیس جمهوری موثر بود.
احمدی بودجه مورد نیاز تونل بزرگ کبیرکوه را بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تخصیص این اعتبار و احداث و بهره برداری از این طرح مهم ملی، روند توسعه استان ایلام دو چندان می شود.
عملیات اجرایی تونل کبیرکوه در سال 89 با حضور وزیر وقت راه و ترابری آغاز شد و تاکنون از سمت شهرستان آبدانان یک هزار و 900 متر از بدنه اصلی حفاری شده ولی از سمت شهرستان دره شهر حفاری بدنه اصلی تونل به پیمان رفته و عملیات اجرایی آن تازه شروع شده است.
تونل کبیرکوه با چهار هزار و 800 متر طول، هفت متر ارتفاع، 12 متر عرض و 270 متر تونل فرعی یکی از مهم ترین تونل های کشور است، این تونل بواسطه نقش مهم و سازنده در کاهش بار ترافیکی کریدور غرب، مرکز و شمال غرب کشور به جنوب مورد توجه و تاکید وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
احداث این تونل بزرگ اختلاف ارتفاع مسیر مناطق جنوبی استان ایلام را یک هزار و 700 متر کاهش می دهد و باعث صرفه جویی چشمگیر در مصرف سوخت و استفاده بهینه مردم و مسافران از وقت و همچنین کاهش هزینه های جانبی و استهلاک وسایل نقلیه می شود.
با بهره برداری از این طرح ملی راهسازی ضمن حذف گردنه 20 کیلومتری برفگیر و سخت گذر کبیرکوه و حذف 300 پیچ خطرناک ، مسیر شهرستان های جنوب استان و مسیر تردد زایران عتبات عالیات با مرکز کشور کاهش می یابد.
پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار عملیات احداث این تونل تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.
7174/9002

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تونل کبیرکوه آرزوی دیرینه ی مردم آبدانان