سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نام نویسی چهار داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آستارا


به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا از فرمانداری آستارا ، در اولین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، چهار مرد با حضور در فرمانداری آستارا نام نویسی کردند.
کار ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان در 11 حوزه انتخابیه اصلی شامل رشت، فومن، صومعه سرا، تالش، انزلی، آستارا، رودبار، لاهیجان، لنگرود، رودسر و آستانه اشرفیه و نیز پنج حوزه فرعی شامل املش، شفت، رضوانشهر، ماسال و سیاهکل انجام می شود.
صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.
شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می گیرد. اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه های انتخابیه می دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.
زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات از 29 بهمن تا پنجم اسفندماه به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک روزه در آن، مردم شریف ایران در 7 اسفند با آرای ریخته شده در صندوق های رای، نظر خود را درباره آنها اعلام کنند.
در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان آستارا، 49 هزار و 174 نفر از اهالی شهرستان آستارا معادل 13 . 93 درصد در پای صندوق های رای حاضر شدند که این میزان مشارکت در مقایسه با دوره هشتم انتخابات مجلس، 14 درصد افزایش داشت.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و یک نماینده در خانه ملت دارد.ک/2
7105/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دکتر محسن علیمردانی-نطق میان دستور در مجلس شورای اسلامی-نماینده مردم شریف زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی-