سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خشنودی چین از توافق جامع هسته ای با ایران


خشنودی چین از توافق جامع هسته ای با ایرانخبرگزاری صدا و سیما/ وزیرخارجه چین گفت توافق جامع هسته ای با ایران مثبت ،سازنده و مبنای توسعه مناسبات در غرب آسیاست.

وانگ ئی وزیر امور خارجه چین در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: پس از لغو تحریم های ایران ، روابط پکن با تهران گسترش خواهد یافت.
وی در پاسخ به سئوال مجری الجزیره مبنی بر چگونگی روابط چین با ایران با توجه روابط چین و کشورهای عربی و تنش بوجود آمده میان ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: ما آماده بر قراری روابط خوب با همه کشورها هستیم. کشورهای عربی دوستان بسیار عزیز ما هستند و همچنین روابط تاریخی با ایران داریم. می توان گفت توافق جامع هسته ای با ایران مشکل بزرگی را برطرف کرد. با اجرای «برجام» ایران می تواند با کشورهای دیگر روابط عادی داشته باشد. روابط ما ایران بر اساس اصول پنجگانه همسزیستی مسالمت آمیز است. پس از لغو تحریم های ایران طبیعی است که روابط میان این کشور و چین گسترش یابد. ما همچنین ایران را به بهبود روابط و همکاری با کشورهای همسایه تشویق و از آن در این زمینه حمایت خواهیم کرد تا برای برقراری صلح و ثبات در منطقه نقش مثبت ایفا کند.





منبع: خبرگزاری صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
سخنان نتانیاهو بعد از توافق جامع هسته ای