فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ارائه پروانه فعالیت یکساله به ۷ شرکت/ نیمه دوم سال محتوای متنوع درVOD


دکتر سید مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری در گفتگو با خبرنگار سینما و تئاتر خبرگزاری فارس درباره‌ی وضعیت سند (VOD) و تلاش‌های صورت گرفته گفت: بعد از رونمایی از سند (سامانه نمایش درخواستی) در 26 اسفند ماه، پروانه فعالیت یک ساله در این سامانه به هفت شرکت ارائه شد و از آن تاریخ تا به امروز علاوه بر واگذاری 200 فیلم  توسط موسسه رسانه‌های تصویری به این شرکت‌ها، مکاتباتی توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست محترم سازمان سینمایی با نهادهای فرهنگی که محتوا در اختیار دارند، صورت گرفت تا این نهادها اعم از معاونت‌های دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد و نیز نهادهای خارج از وزارتخانه، محتواهای فرهنگی و هنری خود را به منظور استفاده در این سامانه در اختیار موسسه رسانه‌های تصویری قرار دهند تا با استفاده از این محتوا ، تنوع محصولات قابل نمایش درVOD افزایش یابد و برای انتخاب و تماشای این محتواها، رضایت‌مندی خود را ابراز نماید.

تشکیل شورای پنج نفره/شاهسواری و داودنژاد نمایندگان تهیه کنندگان

وی در خصوص جلسات متعدد برگزار شده در محل موسسه رسانه‌های تصویری توضیح داد:جلسات طولانی با نمایندگان شورای عالی تهیه کنندگان داشتیم و تصمیم گرفتیم شورای پنج نفره متشکل از دو نفر از شورای عالی تهیه کنندگان و دو نفر از تجمیع کنندگان و یک نفر از موسسه رسانه‌های تصویری مسئولیت تامین محتوای جذاب و متنوع را به عهده بگیرند و خوشبختانه این مهم نیز انجام گرفت و شورای عالی تهیه کنندگان دو نفر از اعضای خود به نام‌های آقایان منوچهر شاهسواری و داودنژاد را برای حضور در این کمیته معرفی کردند و با معرفی نمایندگان شرکت‌های تجمیع کننده کار جدی این کمیته آغاز می‌شود.

ابطحی هم‌چنین درباره‌ی اطلاع‌رسانی و تبلیغات توضیح داد: شرکت‌های تجمیع کننده این روزها مشغول بارگذاری فیلم‌ها هستند و از نیمه دوم اردیبهشت ماه شرکت‌ها، اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی خود را آغاز می‌کنند و امیدوارم با تلاش مضاعف، موفقیت‌های خوبی حاصل شود.

 وی در پاسخ به این سوال که مخاطب  و کار بردر حال حاضر چگونه می‌تواند از فیلم‌های موجود در (VOD) استفاده نماید یادآور شد کاربران با نصب اپلیکیشن بر روی پلت فرم‌های خود اعم از تلفن همراه، تبلت، لب‌تاب و یا با نصب ست‌آپ‌باکس به تلویزیون‌های خود می‌توانند با وارد شدن به سایت‌های این شرکت‌ها از محتوای موجود استفاده نمایند.

وی گفت: شرکت ایلانرم‌افزار، اکرسیما، سیمین وان، صباسل و پیک‌آسا با اپلیکیشن و شرکت به‌سیما با ست‌آپ‌باکس می‌توانند ارائه سرویس دهند و نحوه‌ی اتصال و استفاده کاربران هم به این صورت می‌باشد. http://ipmedia.ilasoftware.com (شرکت ایلا نرم افزار)/ http://apps.dorsalife.ir (اپلیکیشن آفرینک)/ http://i31.ir/z00m4  (اپلیکیشن زوم ایرانسل)/ http://www.mobinone.org/download/binto.apk ( اپلیکیشن بین‌تو)

نیمه دوم سال محتوای متنوع در vod

ابطحی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما برای کامل شدن محتوای مناسب برای سامانه چه زمانی است گفت: فکر می‌کنم در نیمه دوم سال جاری بتوانیم محتواهای متنوع با تنوع مضمونی در سند ارائه نماییم و در این مدت علاوه بر بکارگیری محتواهای نهادهای فرهنگی و نیز محتواهای معاونت‌های دیگر وزارتخانه و نیز بنیاد فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و نیر انجمن سینمای جوانان، به سمت تولید محتوا توسط بخش خصوصی حرکت کنیم و نهضت تولید محتوا را سامان دهیم. با توجه به این که سند یک پروژه‌ی کاملاً ایرانی است که نرم‌افزار و سخت‌افزار، محتوا ایرانی است افتخار می‌کنیم در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به افزایش تولید داخلی می‌پردازیم و با جذب مخاطبان جدید در داخل و خارج از کشور به عرضه محتوای غنی فرهنگ دینی، ملی و بومی می‌پردازیم و رسالت فرهنگی خود را ایفا می‌کنیم.

وی درباره هزینه استفاده از سند سامانه نمایش درخواستی برای مخاطب گفت: اعلام شده است که هزینه استفاده از پهنای باند 15 درصد کاهش می‌یابد. اگر این کاهش ادامه پیدا می کند یکی دو سال آینده مخاطبین برای استفاده از پهنای باند هزینه ای نمی پردازند و برای محتوای یک اثر نیز یک سوم از هزینه هر کلیک برای دریافت محتوا به دارندگان اثر اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
ارائه تیم پروانه در روز ارائه آواتک