علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تختخواب ضدزلزله را ببینید/تصاویر متحرک از طرح جدید برای فرار از آوار


دانش > فناوری - ریزش آوار به ویژه در زلزله‌هایی که در نیمه‌های شب و خواب بودن افراد رخ می‌دهد یکی از عوامل مهم تلفات در موقع زمین لرزه است. اکنون گروهی از محققان تحتخوابی ویژه برای مناطق زلزله خیز طراحی کرده‌اند.

تختخواب ضدزلزله

این تختخواب با سنسورهای تشخیص زلزله‌ای كه دارد در موقع وقوع زمین لرزه فرد را به داخل یك جعبه بسیار مستحكم می‌برد. این جعبه طوری طراحی شده كه در مقابل ریزش آوار بسیار سنگین مقاوم است و در داخل آن هم محفظه‌هایی برای مواد اولیه لازم و همچنین راهی برای تهویه هوا در نظر گرفته شده است.

تختخواب ضدزلزله

در داخل این محفظه چندین بسته مواد غذایی،لوازم امداد و نجات و همچنین آب آشامیدنی در نظر گرفته شده است. ونگ ونكسی،مخترع چینی در سال 2010 برای اولین بار طرح این تختخواب را ثبت كرد اما از زمان تاكنون مشغول بهبود آن با همكاران خود است. برای این تختخواب همچنین مكانیزمی برای خروج پس از پایان زلزله در نظر گرفته شده است.

5454


ویدیو مرتبط :
آموزش نجات در آوار - نحوه ورود به آوار