سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ثبت 651 آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی


بهمن عسگری سوادجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دوره آموزشی اصول نقشه‌خوانی در تاریخ دوم و سوم دی‌ماه جاری به مدت 32 ساعت توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطبین این دوره آموزشی کارشناس طرح‌ها و تسهیلات، کارشناس حفاظت از اموال و حفظ و احیاء آثار تاریخی، معنوی و طبیعی، کارشناس ثبت آثار، کارشناس باستان شناسی و کارشناسان دفتر فنی هستند، افزود: مدرسین این دوره معاون میراث فرهنگی و مسئول دفتر فنی این اداره‌کل هستند.

عسگری سوادجانی بیان داشت: ارتقاء سطح علمی پرسنل اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری و همچنین سایر کارشناسان مرتبط با این امر از مهم‌ترین دلایل برگزاری این دوره آموزشی در این استان است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در استان چهارمحال و بختیاری آثار تاریخی زیادی وجود دارد که 651 مورد آن نیز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بر همین اساس نیاز است تا پرسنل این اداره‌کل با راه‌های مراقبت بهتر و بهینه‌تر از آثار تاریخی که بیانگر فرهنگ و آداب و رسوم مردم مناطق مختلف استان و حتی کشور در ادوار مختلف هستند بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: این اداره‌کل در زمینه آموزش برای حفظ و احیاء آثار برنامه‌ریزی‌های خوبی دارد و همواره در تلاش هستیم تا با استفاده از توان کارشناسان و اساتید مجرب در این زمینه بتوانیم داشته‌های مسئولان مرتبط با این امر را ارتقاء دهیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر مسئولیت همگانی در راستای حفظ آثار تاریخی خاطرنشان کرد: یک اداره و سازمان به تنهایی نمی‌تواند این مهم را انجام دهد و بر همین اساس نیاز است تا در این زمینه تمامی مردم احساس مسئولیت کنند و با این ادار‌ه‌کل نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/68005/الف/ح20

http://fna.ir/UZFH7U


ویدیو مرتبط :
ثبت ملی آثار تاریخی ایران و حواشی آن