علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



استفاده از میکروسکوپ نوری برای تصویربرداری از الکترون های نانوذرات طلا


استفاده از میکروسکوپ نوری برای تصویربرداری از الکترون های نانوذرات طلاایرنا/ محققان دانشگاه کلرادو نشان دادند که می توان از سریعترین میکروسکوپ نوری جهان برای تصویربرداری از مقیاس اتمی با سرعت بسیار بالا استفاده کرد.
این میکروسکوپ هزار برابر سریع تر از میکروسکوپ های نوری رایج است. نرخ تصویربرداری با این میکروسکوپ به قدری بالا است که یک تریلیون برابر سریعتر از پلک زدن چشم است.
با استفاده از این فناوری محققان می توانند تصویربرداری زنده انجام دهند. همچنین امکان تصویربرداری از برهمکنش نور با الکترون ها در نانومواد وجود دارد به طوری که فیلمی با حرکت آرام از اثر نور روی الکترون ذرات طلا توسط محققان تهیه شده است.
راشک از محققان این پروژه می گوید: این اولی باری است که از نانوذرات طلا و برهمکنش آن با نور فیلم تهیه شده است. ما از حرکت الکترون ها به صورت زنده تصویربرداری کرده ایم. ما توانستیم با استفاده از این فیلم، درک بهتری از فرآیندهای فیزیکی بنیادی داشته باشیم.
کائنات از ماده تشکیل شده است و مواد نیز از اتم، مولکول، ذرات باردار یا یون تشکیل می شوند. مواد حالت های مختلف داشته که در حالت کلی جامد، مایع و گاز حالت های رایج ماده هستند.
این گروه تحقیقاتی تعدادی فرآیند مهم نظیر فتوسنتز، تبدیل انرژی و فرآیندهای زیستی را که در آنها انتقال الکترون اتفاق می افتد را مورد بررسی قرار دادند؛ آنها از تمرکز نانومقیاس پلاسمونیک استفاده کردند تا پالس های کوتاه غیرمعمول لیزر را روی ذرات بسیار کوچک طلای موجود در سطح یک فیلم متمرکز کنند و برای این کار از نوک فلزی نانومقیاس استفاده کردند.
واسیلی کراتسوف از محققان این پروژه می گوید: تحقیقات ما موجب شد تا میکروسکوپ نانومقیاس را بتوان در مقیاس های الکترونی استفاده کرد. به این طریق می توان با جزئیات بیشتر و با سرعت بالاتر از مواد تصویربرداری کرد.
این نوع تصویربرداری در ساخت نانوالکترودها برای باتری و پیل خورشیدی مناسب است. برخلاف میکروسکوپ های الکترونی، در این روش نیازی به خلاء بالا نیست.نتایج این پروژه در نشریه Nature Nanotechnology منتشر شده است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
لاغری با استفاده از نانوذرات طلا !!!