سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پایان معرکه گیری با حیوانات وحشی در لرستان


به گزارش ایرنا معرکه گیری نوعی نمایش عمومی است که در آن معرکه گیر با انجام اعمالی استفاده از حیوانات و حرکات عجیب دیگر بینندگان را سرگرم می کند.
در نمایش معرکه گیری از برخی حرکات مانند پاره کردن زنجیر با زور بازوان، شکستن سنگ با دست و یا بازی با مار سمی استفاده می شود.
تماشای معرکه رایگان است اما در حین نمایش یا پس از اتمام معرکه تماشاگران به صورت داوطلبانه به معرکه گیر مبلغی را پرداخت می کنند.
مارهای سمی نگون بختی که به جای زندگی طبیعی با کشیده شدن دندان های نیش آنها، نقش مارهای سمی و عظیم الجثه را بازی می کنند.
معرکه گیری به نوعی حیوان آزاری است که فرد معرکه گیر با به کار بردن الفاظ و برخی خرافات پشت بلندگو به تحریک حاضران برای دریافت مبالغی می پردازند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت : معرکه گیری با حیوانات اقدامی خلاف قوانین و مقرارت است و حیوان آزاری قطعی است .
وی با بیان اینکه این اقدام برخلاف نقش حاکمیتی محیط زیست است افزود :براساس قوانین حاکمیتی محیط زیست در راستای حفظ و حراست از حیات وحش به طور جدی با این اقدام برخورد می شود .
وی اظهار کرد : در صورت ارتکاب به این اقدامات در سطح استان افراد متخلف جریمه و بلافاصله به مراجع قضایی معرفی خواهند شد .
وی تصریح کرد : با توجه به قانون جرایم صید و شکار این افراد علاوه بر شکار مجاز مرتکب حیوان آزاری شده اند و حیوانات صید شده توسط این افراد در طبیعت رها سازی می شوند .
همچنین رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد از رهاسازی دو قطعه خدنگ و پنج قطعه مار خبر داد و گفت :محیط بانان شهرستان خرم آباد با همکاری نیرو های یگان حفاظت اداره کل محیط زیست دو متخلف را که در میدان امام حسین (ع) شهر خرم آباد دستگیر کرده اند .
وی اظهار کرد : با توجه به اینکه این افراد اقدام به برگزاری معرکه گیری و نمایش با جانوران وحشی نمودند دستگیر و از آنها دو قطعه خدنگ و پنج قطعه مارکشف و ضبط شد.
کامران فرمان پور اظهار داشت :دو قطعه خدنگ در طبیعت و زیستگاه خود رهاسازی و مارها نیز توسط نیرهای یگان حفاظت شهرستان خرم آباد باتوجه به برودت دما در منطقه گرمسیری رها شدند .
وی تصریح کرد : افراد متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند .
7274/6001

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫نرم افزارSketchBook Proبرای طراحی آناتومی حیوانات-درس 2: ترسیم حیوانات- بخش 5:گاو وحشی (ب)‬‎