سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استفاده از ابزار هنر برای پیشگیری از آسیب ها


به گزارش ایرنا،محمدرضا فلاح نژاد روز یکشنبه در نشست کمیته سلامت جوانان شهرستان فردیس که در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: در تبلیغات برنامه های هفته جوان با محوریت سلامت جوانان می توان از وجود هنرمندان فردیس برای طراحی شعارهای تبلیغاتی در قالب طرح های هنری استفاده کرد چرا که زبان هنر تأثیر عمیق تری بر روح افراد جامعه بویژه جوانان خواهد داشت.
وی اظهار کرد: سلامت جوانان و لزوم تشویق و توجه آنان به سلامت خود اهمیت بسزایی دارد.
فلاح نژاد افزود: کمیته سلامت جوانان با هدف برنامه ریزی برای استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های سایر ادارات و سلامت جوانان شکل گرفته است.
وی یادآور شد: با توجه به نزدیکی ایام ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان همزمان با 29 اردیبهشت ماه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس برنامه هایی را بصورت متمرکز برای هفته جوان تدارک دیده که با مساعدت ادارات انجام خواهد شد.
فلاح نژاد گفت: مهمترین این برنامه ها برگزاری همایش در خصوص اصول ازدواج موفق ، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و رعایت اصول خودمراقبتی و همچنین برگزاری نمایشگاه پویایی و بالندگی جوانان که بمناسبت هفته جوان در مشکین دشت و فردیس خواهد بود.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس افزود: همه نهادها و دستگاه ها علاوه بر همکاری لازم برای اجرای برنامه های هفته جوان، ظرفیت های موجود و فعالیت های مرتبط با سلامت جوانان را به صورت گزارشات فصلی به شبکه بهداشت اعلام کنند و شبکه بهداشت نیز نیازها و خواسته های خود را در خصوص سلامت جوانان و اهداف این کمیته به دستگاه ها اعلام نماید.
فلاح نژاد با اشاره به فرا رسیدن ایام تابستان و اوقات فراغت جوانان گفت: در ایام اوقات فراغت و ایام برگریزان انسان ها، بسیاری از جوانان بر اثر تصادفات، مواد مخدر و .... جان خود را از دست می دهند که باید برای آنها در این ایام برنامه ریزی شود و با استفاده از آموزش مهارت های زندگی تا حد امکان، جوانان را از خطرات و ناهنجاری های موجود دور کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس نیز در این نشست گفت: موضوع سلامت جوانان از برنامه های وزارت بهداشت و درمان است که بصورت دائمی اجرا می شود و اداره بهداشت شهرستان فردیس نیز با همکاری سایر ادارات تمام توان خود را برای حفظ سلامتی جوانان به کار خواهد بست.
دکتر محمدرضا ترابی افزود: تا پایان خردادماه در شهرستان فردیس 52 پایگاه سلامت تکمیل می شود و به ازای هر2هزارو500 نفرجمعیت یک نفر مراقب سلامت خواهیم داشت.
وی همچنین اظهار کرد: به زودی در شهرستان فردیس کلینیک تخصصی ویژه خواهیم داشت که بیماران از طریق مراکز بهداشت به این کلینیک معرفی شده و توسط متخصصان معاینه می شوند و در نهایت یک پرونده الکترونیکی از اطلاعات بیمار تحویل وی خواهد شد.
در این نشست دکتر مرسده سخندانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان فردیس در خصوص اهداف تشکیل کمیته سلامت جوانان، اقدامات انجام شده توسط شبکه بهداشت در این حوزه و اهداف و برنامه های اجرای همایش و نمایشگاه هفته جوان را بیان کردند.
شهرستان فردیس با حدود 600 هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز واقع شده است.
7413/ 6155

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کلاس پیشگیری از آسیب های اجتماعی