سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رسانه‌های مصری تلویحا از دست داشتن پلیس در قتل دانشجوی ایتالیایی خبر می‌دهند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، با وجود اینکه مقام‌های رسمی مصر اطلاعاتی درباره پرونده قتل «جولیو رجینی» دانشجوی ایتالیایی در مصر ارائه نداده‌اند اما رسانه‌های مصری تلویحا از احتمال کشته شدن او به وسیله نیروهای پلیس مصر خبر می‌دهند.

روزنامه الوطن مصر نزدیک به دولت این کشور کاریکاتوری منتشر کرده و در آن گفت‌وگوی دو پلیس را نشان می‌دهد که یکی به دیگری می‌گوید از وضعیتی که پیش آمده خوشحال هستید؟ شب و روز در حال شکنجه مصری‌ها هستید حتما باید این جوان ایتالیایی را شکنجه می‌کردید؟

 کارشناسان مصری معتقدند با وجود سایه سنگین سانسور بر رسانه‌ها و روزنامه‌های مصری اما به نظر می‌رسد روزنامه الوطن بدون هماهنگی اقدام به چاپ این کاریکاتور نکرده است و این مسأله نشان دهنده درگیری داخلی میان نهادهای امنیتی مصری است.

روزنامه الیوم السابع نیز که نزدیک به نهاد‌های امنیتی مصری است روز دوشنبه گذشته گزارشی منتشر کرده و طی آن اعلام کرده که وزارت کشور مصر در زمینه گام بر داشتن در مسیر رسیدن به قاتلان جوان ایتالیایی به صورت عمدی کم کاری می‌کند و نوشته با وجود گذشت بیش از دو هفته از پیدا شدن جسد این جوان ایتالیایی هنوز هیچ اسمی به عنوان مضنون احتمالی منتشر نشده است.

این روزنامه همچنین اعلام کرده هیچ گزارشی نیز از سوی پلیس مصر در این زمینه ارائه نشده است و طرف ایتالیایی از دولت مصر کمکی دریافت نکرده، به صورت مستقل و با همکاری دادستانی فعالیت می‌کند.

از سوی دیگر «عماد الدین حسین» سردبیر روزنامه الشروق نیز روز یکشنبه در گزارشی از نگرانی‌های خود درباره یک سناریوی فاجعه آمیز در مصر خبر داده بود.

وی نوشته که هر روز دلایلی که نشان می‌دهد احتمالا پلیس مصر در مرگ این جوان ایتالیایی دست داشته آشکارتر می‌شود.

عماد الدین تأکید کرده فرض کنیم که یکی از نیروهای پلیس به صورت اشتباهی و از روی خارجی هراسی اقدام به شکنجه، بازداشت و در نهایت قتل این جوان ایتالیایی کرده؛ بهتر است دولت و نهادهای امنیتی بجای انکار آن، به این مسأله اعتراف کرده و با مجازات عاملان آن کشور را از یک فاجعه نجات دهند.

وی افزوده: باید یاد بگیریم مانند ماجرای هواپیمای روسی که ابتدا وجود اقدام تروریستی را انکار کرده بودیم عمل نکنیم و اگر اطلاعاتی داریم در اختیار افکار عمومی قرار دهیم تا روابط خود را با ایتالیا به خطر نیاندازیم.

جولیو رجینی دانشجوی دکترای دانشگاه کمبریج اواخر ماه ژانویه در مرکز قاهره ناپدید شده بود و چند روز بعد جسدش در شهر بندری اسکندریه پیدا شد؛ پلیس مصر اعلام کرده بود احتمالا فردی که قصد دزدی از او را داشته دست به قتل رجینی نیز زده است.

این در حالی است که بعد از فاش شدن وجود آثار شکنجه بر جسد این جوان ایتالیایی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که با بازبینی فیلم‌ دوربین‌های مدار بسته اطراف محل سکونت رجینی، او پیش از ناپدید شدن به وسیله نیروهای امنیتی مصری بازداشت شده است.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/O3HVLT


ویدیو مرتبط :
قتل زن گردشگر به دست پلیس ترکیه