سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خبرگزاری فرانسه گزارش داد: تحریمها مانعی برای بازگشت سرمایه گذاران به ایران


خبرگزاری فرانسه گزارش داد: تحریمها مانعی برای بازگشت سرمایه گذاران به ایرانخبرگزاری صدا و سیما/ پس از توافق هسته ای، بسیاری از تحریمها بر ضد ایران همچنان پابرجاست که می تواند مانعی برای شرکای تجاری احتمالی باشد که می ترسند آمریکا جرایمی بر ضد آنها اعمال کند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از پاریس نوشت: شاید ایران پس از توافق هسته ای با قدرتهای غربی از نظر فنی برابر سرمایه گذاران خارجی باز شده باشد اما بسیاری از تحریمها بر ضد این کشور لغو نشده است که می تواند مانعی برابر شرکای تجاری احتمالی باشد که می ترسند آمریکا جرایمی بر ضد آنها اعمال کند.
آمریکا و قدرتهای غربی دیگر ژانویه گذشته تحریمهای مرتبط با برنامه هسته ای تهران را لغو کردند که بیشتر آنها صادرات نفت و مبادلات مالی را شامل می شود.
اما ایران در زمینه های دیگر به ویژه به علت اتهام حمایت از تروریسم و مسئله نقض حقوق بشر در فهرست تحریمهای آمریکا باقی مانده است.
فرهاد علوی وکیل متخصص در امور اجرای تحریمها که در آمریکا زندگی می کند به خبرگزاری فرانسه گفت: « این تحریمها همچنان بر ضد ایران اعمال می شود.»
این سخن علوی با اظهارات جان اسمیت معاون مدیر دفتر وزارت خزانه داری آمریکا در امور کنترل داراییهای خارجی که فوریه گذشته در برابر یکی از کمیته های کنگره بیان کرده بود مطابقت دارد.
اسمیت تاکید کرده بود : « تحریم آمریکا بر ضد ایران در سطحی گسترده همچنان پابرجاست.»
جان اسمیت معاون مدیر دفتر وزارت خزانه داری آمریکا در امور کنترل داراییهای خارجی تاکید کرده بود: تحریم آمریکا بر ضد ایران در سطحی گسترده همچنان پابرجاست.
مهمتر اینکه جمهوری اسلامی به علت اتهام واشنگتن و متحدانش بر ضد این کشور در خصوص حمایت از گروههای تروریستی همچنان در فهرست سیاه بین المللی قرار دارد.
این یعنی اینکه بانکهای آمریکایی یا بانکهای خارجی اصلی که مقر آنها در آمریکاست همچنان تعامل محدودی با ایران دارند.
این بانکها نگرانند بار دیگر جریمه هایی بر ضد آنها اعمال شود که مجموع آنها در پنج سال گذشته که توسط ناظران آمریکایی اعمال شده است به حدود 15 میلیارد دلار می رسد.
جس استالی رئیس اجرایی بانک «بارکلیز» گفت: « ما خدمات بانکی را از طریق فعالیت خود در آمریکا ارائه می کنیم و ما ادامه اعمال محدودیت بر فعالیت تجاری با ایران را می خواهیم.»
بانک «بی ان پی پاریبا» در جریان نقض این تحریمها جریمه زیادی متحمل شد که هشت میلیارد و 900 میلیون دلار اعلام شده است بانک «اچ اس بی سی» و «کومرتس بانک» نیز در این خصوص متحمل خسارت شدند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
افزایش ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران