سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: تمدید تحریم های اتحادیه اروپا به بهانه نقض حقوق بشر مغایر با روح برجام است


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: تمدید تحریم های اتحادیه اروپا به بهانه نقض حقوق بشر مغایر با روح برجام استخانه ملت/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمدید تحریم های اتحادیه اروپا به بهانه نقض حقوق بشر مغایر با روح برجام است و انتظار می رود که غرب به مرور زمان عاقلانه تر رفتار کند.

نوذر شفیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تمدید تحریم علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر از سوی اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات یا به شکل ظاهری و شکلی است اما گاهی به شکل محتوایی و عمیق صورت می گیرد، تصور می کنم هنوز با شرایط مطلوب و مدنظر فاصله داریم.

حقوق بشر ماندگارترین اختلاف ایران و غرب است
نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: فاصله داریم تا آمریکا و اتحادیه اروپا در زمینه حقوق بشر ایران تغییر نظر بدهند.اتفاقا تصور می کنم یکی از ماندگارترین موضوعاتی که می تواند عامل فاصله بین ایران و غرب باشد، حقوق بشر است.

جوهره برجام همکاری است
وی اظهار داشت: علت تفاوت دیدگاه های حقوق بشری بین ایران و غرب این است که ما در دو فرهنگ و دو برداشت جداگانه از این مفهوم زندگی می کنیم و تعارض دیدگاه کماکان ادامه دارد، این تعارض بین چین و کشورهای دیگر با غرب وجود دارد.
شفیعی با بیان اینکه تحریم های حقوق بشر در چارچوب برجام نیست، توضیح داد: با این حال با روح برجام تغایر دارد، اینکه گفته می شود در مغایرت با برجام است به این معناست که برجام، ایران و کشورهای گروه 1+5 را به سمت همکاری سوق می دهد یعنی جوهره برجام همکاری است، بنابراین هر اقدامی که خارج از همکاری باشد غیر منتظره به نظر می رسد.

اروپا بتدریج منطقی تر رفتار کند
این نماینده با تاکید بر اینکه تنش ایران با اروپایی های در زمینه حقوق بشر بسیار کمتر هست، ادامه داد: به همین دلیل گاهی اوقات از قبل گفت و گو و اجلاس های مشترک تحت عنوان اسلام و مسیحیت داشتیم. در نهایت ما باید به این سمت برویم که حقوق بشر امر نسبی است نه مطلق. این الگو باید در ذهن شکل بگیرد که حقوق بشر بر اساس تنوع فرهنگی متفاوت است این الگو می تواند اختلاف نظرها را کاهش دهد.
سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می رود اروپا بتدریج منطقی تر رفتار کند، ادامه داد: مقامات جمهوری اسلامی در هر سطوحی تحریم ها را محکوم می کند، چرا که نگاه پشت این تحریم ها غلط است. نمی توان با ابزار های غربی همه چیز را سنجید. اشکال غرب در این است که خود را مرکز قرار می دهد و بر اساس معیارهای خود دیگران را مقایسه می کند. این تفکر در نظر دارد فرهنگ غرب را به عنوان فرهنگ رایج در جهان جابیندازد و سایر فرهنگ ها را نادیده بگیرد که با تنوع فرهنگی در جهان مغایرت دارد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خانه ملت


ویدیو مرتبط :
کلیپ سرانجام تحریم های اتحادیه اروپا در برجام