علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تلاش برای مهار آتش در جنگل های ویسادار رضوانشهر


فرماندار رضوانشهر که به همراه گروه های آتش نشان و نیروهای مردمی در محل حادثه حضور دارد، روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آتش سوزی از شب گذشته در جنگل های منطقه ویسادار واقع در پره سر رضوانشهر آغاز شد و هم اکنون تلاش برای مهار آن ادامه دارد.
حمیدرضا امام پناهی افزود: اکنون نیروهای آتش نشانی، منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج، کارکنان جنگل شفارود و اکیپ های مردمی در محل حادثه حضور دارند و در تلاش هستند تا ضمن مهار آتش، از سرایت و انتقال آن به اطراف جلوگیری کنند.
وی با بیان این که هنوز علت و حجم حادثه مشخص نیست، اظهارکرد: درصورت نیاز، از مرکز استان برای مهار آتش درخواست کمک می شود؛ اما به بالگرد برای خاموش کردن آتش نیاز داریم.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
آتش سوزی بخش هایی از جنگل های شهرستان رودبار در جنوب استان گیلان نیز که از غروب چهارشنبه گذشته شروع شده بود، روز گذشته (پنجشنبه) خاموش شد.
بخش هایی از جنگل های طالکو در بخش خورگام از توابع شهرستان رودبار نیز عصر چهارشنبه دچار آتش سوزی شده بود که با همکاری اهالی مهار شد. همچنین جنگل های دارستان بخش مرکزی شهرستان رودبار به وسعهت 2 هزار متر، دچار آتش سوزی شد که خاموش کردن آتش تا بامداد پنجشنبه به طول انجامید.
اداره کل هواشناسی استان گیلان، نفوذ تدریجی جریان های جنوبی را پیش بینی کرده و درباره خطر روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی هشدار داده است.
استان گیلان حدود 550 هزار هکتار جنگل دارد که از غنی ترین جنگل های هیرکانی در ایران محسوب می شود.ک/3
7293/2007/ 1650

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آبشار ویسادار(رضوانشهر)