سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کودکی که به نماد کودکان فلسطین تبدیل شد + تصاویر


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری تحلیلی العربی الجدید، «احمد مناصره» کودک 13 ساله فلسطینی که به تازگی ویدئوی شکنجه بدنی و روحی اش از سوی نظامیان صهیونیستی در شبکه های اجتماعی منتشر شد، به نمادی برای درد و رنج کودکان فلسطینی تبدیل شده است. کودکانی که از زمانی که پا به عرصه هستی نهادند، رژیم اشغالگر صهیونیستی را در حال کشتن، بازداشت، تخریب خانه و سرقت سرزمینهای خود دیده اند.

دست داشتن سرویس جاسوسی اسرائیل در انتشار ویدئوی شکنجه کودک فلسطینی

احمد مناصره روز دوشنبه در ویدئویی دردناک در حالی ظاهر شد که نظامیان صهیونیست در حال شکنجه بدنی و روحی شدید او در یک اتاق بازجویی بودند. هیچ کس نمی‌داند که این ویدئو چگونه و توسط چه کسی به بیرون درز کرده است، اما به احتمال قریب به یقین سرویس جاسوسی اسرائیل ویدئوی شکنجه احمد را منتشر کرد تا او عبرتی برای کودکان فلسطینی باشد، اما سحر بر ساحر غلبه کرد و این کودک به نماد مقاومت و ایستادگی و الگویی عالی برای هم سن و سالانش تبدیل شد.

میلیونها نفر احمد را در حالی مشاهده کردند که او در حال دفاع از خود در برابر اتهام قتل بود. بازجویان اسرائیلی به دفعات مختلف این کودک را مورد شکنجه بدنی و روحی قرار میدادند به زور اتهام قتل را به او بقبولانند.

روایت خانواده کودک فلسطینی از ویدئوی شکنجه کودکشان

پدر این کودک فلسطینی با غمی آمیخته با خشم به العربی الجدید می‌گوید این اولین بار است که ما اتاقهای بازجویی اسرائیل را می بینیم. این امر بسیار غافلگیر کننده و ناراحت کننده برای ما بود. مادر این کودک در حالی که فرزند خود را دید از هوش رفت. ما تحمل دیدن این صحنه ها را نداشتیم لذا تلویزیون را خاموش کردیم.

پدر احمد با بیان اینکه کسانی که این ویدئو را منتشر کردند به دنبال ایجاد رعب و وحشت نزد سایر کودکان هستند، اظهار داشت: من نمی دانم چگونه همه جهانیان آنچه بر سر احمد آمد را دیدند ولی سکوت پیشه کرده اند؟

خانواده احمد گفت که قبلا به عیادت فرزندشان در بازداشتگاه رفته اند. پدر احمد در این خصوص می‌گوید که فرزندش را در حالی در بازداشتگاه دیدند که لاغر شده و به دلیل جراحتهای سرش درد می کشید.

پدر احمد همچنین از برخورد بسیار بد و فشارهای شدید زندانبانان به احمد خبر داد و اینکه احمد دائما از سوی آنها به قتل تهدید شده است.

ایجاد رعب و وحشت نزد کودکان فلسطینی هدف اول انتشار شکنجه احمد مناصره است

«بسام السعدی» مسئول پرونده اسرا در کنست اسرائیل در گفتگو با العربی الجدید با بیان اینکه دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در انتشار این ویدئو دست دارد، افزود: هدف از انتشار این ویدئوها ایجاد رعب و وحشت نزد کودکان فلسطینی است تا آنها بدانند که سرنوشتی مانند سرنوشت احمد مناصره در انتظار آنها خواهد بود و این سرنوشتی است که در انتظار آنها در اتاقهای بازجویی است.

دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی روز گذشته محاکمه مناصره را به اتهام حمله با سلاح سرد به یک شهرک نشین در شهرک "بسغات زئیف" در سرزمینهای فلسطین را به 26 نوامبر (5 آذر) موکول کرد.

«طارق برغوث» وکیل احمد مناصره با بیان اینکه تعویق این محاکمه قابل پیش بینی بود، اظهار داشت" دادگاه اسرائیل زمان صدور حکم را طولانی کرد تا دادستانی اسرائیل بتواند به بازداشت این کودک فلسطینی برای صدور حکم زندان علیه وی ادامه دهد.

برغوث با ابراز خوش بینی نسبت به امکان مختومه شدن پرونده موکلش قبل از فرارسیدن جلسه بعدی دادگاه گفت: احمد بعد از انتشار این ویدئوها بویژه ویدئوی شکنجه اش در بازداشتگاه اسرائیل که میلیونها نفر آن را مشاهده کردند، به نماد مهمی تبدیل شده است.

وی افزود: درد و رنج احمد مناصره باید در کل جهان منتشر شود، زیرا وی نماد درد و رنج تمام کودکان فلسطینی است و در نتیجه ما باید صدای احمد و فریاد او را به گوش جهانیان  برسانیم.

نقض حقوق بشر از سوی رژیم‌های یاغی مانند اسرائیل

وکیل احمد مناصره اظهار داشت: رژیمهای یاغی مانند اسرائیل به معاهدات و قراردادهای بین الملی در زمینه حقوق بشر بویژه حمایت از حقوق کودکان احترام نمی گذارند، بنابراین این ویدئو باید به سندی اساسی تبدیل شود تا ما آن را  برای محاکمه اسرائیل به دلیل تجاوزها و ارتکاب جنایات جنگی به دادگاه جنایی بین المللی ارائه دهیم.

برغوث همچنین خواستار استفاده رسانه ای از این ویدئو مانند همان کاری که اسرائیلی ها در رسانه هایشان کردند شد. 

وی افزود: اسرائیلی ها در رسانه های خود احمد مناصره را شیطان، تروریست و قاتل معرفی کردند در حالی که حقیقت کاملا بر خلاف این موضوع است.

«قدوره فارس» رئیس باشگاه اسیر فلسطینی نیز از وزارتخانه های خارجه، اطلاع رسانی، دادگستری و اداره امور مذاکرات در سازمان آزادیبخش فلسطین خواست که همه ویدئوهای منتشر شده از احمد مناصره را در یک جا تجمیع کند و آن را به صورت یک نوار واحد در اختیار همه سفارتخانه ها و کنسولگری های فلسطین در سراسر دنیا قرار دهد.

ویدئوی احمد مناصره تنها گوشه ای از جنایات اشغالگران در حق بازداشت شدگان فلسطینی است

فارس این ویدئو را تنها گوشه ای از جنایات اشغالگران در حق بازداشت شدگان فلسطینی دانست و گفت که انتشار اقداماتی وحشناکتر از این از جانب صهیونیستها غیر ممکن است.

وی با اشاره به اینکه باشگاه اسیر فلسطینی برای اتخاذ یک موضع قاطعانه مبنی بر تحریم کامل دادگاه های اسرائیلی تا آزادی احمد مناصره تلاش میکند افزود: ما برای این موضع گیری در سریع ترین وقت ممکن برای فشار به دادگاه اسرائیلی تلاش میکنیم.

وی درباره امکان استفاده از ویدئوها برای اضافه شدن به پرونده فلسطین که به دادگاه جنایی بین المللی تقدیم شده است، گفت: دادگاه جنایی بین المللی نیازمند موضع کاملی است نه نیمی از موضع. زیرا نیمی از فلسطینیان در برابر اشغالگران مقاومت و نیمی دیگر در حال همزیستی با آنها هستند بنابراین با نیازمند موضعی قاطعانه از جنبش ملی فلسطین هستیم.

در همین راستا «امجد ابوعصب» رئیس کمیته خانواده های اسرای قدس تاکید کرد که احمد مناصره نماد درد و رنج حدود 650 کودک فلسطینی است که از ابتدای سال جاری میلادی از سوی صهیونیستها بازداشت و شکنجه شدند.

ابوعصب افزود: رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دو دختربچه زیر دوازده سال و 24 دختر بچه را که بین 12 تا 18 سال عمر دارند را بازداشت کرده است. این در حالی است که تعداد کودکان ذکور نیز که در همین دوره از سوی صهیونیستها بازداشت شده اند به 646 نفر که  بین 12 تا 18 سال سن دارند می رسد.

نژاد پرستی اسرائیل

وزارت اطلاع رسانی فلسطین نیز روز گذشته در بیانیه‌ای بعد از انتشار ویدئوی شکنجه کودک فلسطینی به دست نظامیان صهیونست گفت: آنچه از داخل اتاق بازجویی احمد مناصره منتشر شده مبنی بر خشونت شدید صهیونیستها و لذت بردن آنها از شکنجه این کودک، نژاد پرستی اسرائیل و تلاش این رژیم برای کشتار کودکان ما را ثابت می‌کند.

انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان از اول اکتبر با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گشت و طی این مدت بیش از 70 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و بیش از 2000 نفر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
برگزاری همایش فلسطین نماد مقاومت