سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستگاه های اجرایی بیش از 217 میلیار ریال به منابع طبیعی چهار محال و بختیاری خسارت زدند


به گزارش ایرنا، 'علی محمدی مقدم' عصر چهارشنبه در كارگروه امور اجرایی تفاهم نامه همكاری استانداران ناحیه رویشی زاگرس با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور در شهركرد، افزود: برای توسعه پروژه های آبخیزداری در استان، 300 میلیارد ریال اعتبار از سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور درخواست شده است.
وی اضافه كرد: اعتبار اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در سال گذشته 57 میلیارد ریال بوده كه نسبت به سال 1393 حدود 110 درصد رشد داشته است.
محمدی مقدم اظهار كرد: سال گذشته صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با 10میلیارد ریال سرمایه به عنوان دومین استان كشور پس از اصفهان گشایش یافت.
وی بر همكاری استان های همجوار برای اطفاء حریق جنگل ها تاكید كرد و افزود: سال گذشته 10 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات ویژه اطفاء حریق اختصاص یافته و این تجهیزات به دهیاران روستاهای جنگل نشین استان تحویل شده است.
او یاد آور شد: گسترش جنگل كاری اقتصادی با مشاركت مردم در سطح 600 هكتار، گسترش كشت گیاهان دارویی، صنعتی و خوراكی با مشاركت مرتع داران در سطح 345 هكتار و مبارزه با پدیده زمین خواری و بازگرداندن سه هزار و 252 هكتار از زمین های ملی به بیت المال، باعث دستیابی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به رتبه برتر كشور در سال گذشته شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیر در این كارگروه گفت: توسعه استان های زاگرس نشین با اعتبارات استانی میسر نیست و تحقق این امر، نیازمند اعتبارات ویژه ملی است.
'قاسم سلیمانی دشتكی' اظهار كرد: براساس این تفاهم نامه، توسعه پویا و همه جانبه استان های زاگرس نشین، به عنوان مهمترین اولویت در برنامه های این استان ها قرار گرفته است.
وی تأكید كرد: توسعه مناطق زاگرس نشین در بخش های مختلف، نقش مهمی در ارتقای شاخص های كمی و كیفی حفاظت از منابع ملی و طبیعی دارد.
سلیمانی دشتكی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری در شرایط كنونی به عنوان یكی از 6 اولویت مهم در استان چهارمحال و بختیاری، به منظور ارتقاء شاخص های توسعه ای در دستور كار قرار گرفته است.
وی تصریح كرد: هماهنگی و همكاری مسئولان حوزه منابع ملی، طبیعی و آبخیزداری استان های زاگرس نشین، می تواند در رسیدن به اهداف توسعه ای این استان ها مؤثر باشد.
به گزارش ایرنا، اصفهان، آذربایجان غربی، لرستان، كهگیلویه و بویراحمد، فارس، ایلام، كرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، كردستان و خوزستان به عنوان استان های زاگرس نشین شناخته می شوند.
شبك**7362**6014**1021**1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ثبت آثار طبیعی ایران در یونسکو - چهار محال و بختیاری