سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر خارجه لبنان: تنها مردم سوریه حق دارند سرنوشت خود و کشورشان را رقم بزنند


به گزارش ایرنا، باسیل روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با « فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این که« گفت وگو و آرام سازی اوضاع تنها راه حل بحران های در منطقه از جمله سوریه است»، خاطرنشان کرد که « تجاوزهای روزانه اسرائیل علیه حاکمیت لبنان را محکوم کردیم».
وی تصریح کرد:بیش ازنیم میلیون پناهجوی فلسطینی درلبنان از چندین دهه قبل تاکنون زندگی می کنند و معتقدیم باید به کشورشان بازگردند.
وزیر خارجه لبنان تاکید کرد:راه های همکاری های دوجانبه برای رویاروئی با چالش های مشترک مانند پناهجویان سوری و بحران مهاجرت که ثبات و امنیت جوامع ما و ارزش ها را متزلزل می کنند، بررسی کردیم.
باسیل از کمک های انسان دوستانه اتحادیه اروپا به لبنان برای تحمل پیامدهای بحران پناهجویان سوری تشکر کرد و گفت که با موگرینی تحولات اخیر در منطقه و سوریه از جمله مذاکرات صلح در ژنو تحت نظارت سازمان ملل و کشورهای حامی سوریه را بررسی کرده است.
وی گفت:حل سیاسی بحران به بازگشت امنیت به سوریه وبه دنبال آن بازگشت سوری ها به خانه ها و کشور خودشان و شروع بازسازی سوریه کمک می کند.
وزیر خارجه لبنان افزود:لبنان با وجود نیت های خوب و میهمان نوازی مردم آن، امروز به دلیل تحمل فشارهای مالی و اقتصادی و اجتماعی ناشی از بحران پناهجویان سوری با تهدیدها و مشکلات فزاینده از جمله امنیتی و در نهایت با فروپاشی مواجه است.
باسیل تاکید کرد: لبنان با وجود تهدیدها و خطرها، تاکنون پناهجویان سوری را اخراج نکرده ، مرزهایش را نبسته و از نیروی نظامی برای جلوگیری از ورود سوری ها به داخل خاک خود استفاده نکرده است.
وی درعین حال با بیان این که« لبنان وطن جایگزین برای پناهجویان سوری و فلسطینی را هرگز نمی پذیریم»، خاطرنشان کرد که از همه جامعه جهانی به ویژه اتحادیه اروپا خواستار کمک های بیشتر به لبنان هستیم.
وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: تروریسم امروز خطر مستقیم و مشترک لبنان و اتحادیه اروپا است و به همین دلیل دو طرف باید برای ریشه کنی این پدیده خطرناک از طریق خشکاندن منابع مالی و تسلیحاتی و اندیشه ای آن تلاش کنند.
جبران باسیل گفت که با موگرینی درباره مقدمات نشست شراکت لبنان و اتحادیه اروپا که انتظار می رود ماه ژوئن آینده برگزار شود، رایزنی کرده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای سفری یک روزه به لبنان آمده است، علاوه بر جبران باسیل با « نبیه بری» رئیس مجلس و « تمام سلام» نخست وزیر لبنان دیدار کرد و از یک مدرسه رسمی و یک اردوگاه غیررسمی پناهجویان در منطقه برالیاس دیدن کرد.
این دومین سفر موگرینی به لبنان به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.
خاورم ** 1324

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دیدار دکتر روحانی با وزیر امور خارجه لبنان