فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«گام‌های پسین در فلسفه برین» بر پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها


به گزارش خبرگزاری فارس، فلسفه‌های رایج همه بر دو پایه پی‌ریزی شده‌اند و بر اساس آنها، فلسفه‌هایی ساخته شده‌اند.

این دو دیدگاه عبارت‌اند از تکثر (هستی) و حکم‌پذیری آن؛ ولی بر این دو پایه نه تنها برهانی نیست، بلکه بر نفی آنها براهینی می‌توان ارائه کرد، پذیرش این دو پایه موهوم در فلسفه‌های رایج شکاف عمیقی را بین این فلسفه‌ها و فلسفه واقعی ایجاد کرده است.

بنابراین ضرورت دارد این فلسفه‌ها هم به لحاظ این دو دیدگاه که پایه همه آنها است و هم به لحاظ مسائلی که بر پایه این دو دیدگاه شکل گرفته نقد شوند  و سپس فلسفه‌ای بر پایه کثرت‌ناپذیری (هستی) و حکم ناپذیری آن پی‌ریزی و بازسازی شود، ما نام این باز تولید فلسفه را (گام‌های پسین در فلسفه برین) نهادیم.  

بخش‌ها و فصل‌های این کتاب به شرح زیر می‌باشد: بخش 1ـ فلسفه از نگاه دیگران:

فصل اول: نگاهی به مباحث زیربنایی فلسفه مشائی و نقد آن، فصل دوم: نگاهی به مباحث زیربنایی فلسفه اشراقی و نقد آن، فصل سوم: نگاهی به مباحث زیربنایی حکمت متعالیه صدرایی و نقد آن.

بخش 2ـ فلسفه از نگاه ما: فصل اول: موضوع فلسفه اولی فصل دوم: مبادی تصدیقی مسائل فلسفه اولی.

این کتاب با شمارگان 300 نسخه و قیمت 25000 تومان از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
‫مراسم رونمایی کتاب کیومرث پیرگلو فرهنگسرای ارسباران گام به گام تا سپیده گام ها آرپژها و ده تمرین پی‬‎