سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حاشیه‌های ادبی اردیبهشت 94


حاشیه‌های ادبی اردیبهشت 94باشگاه خبرنگاران/ همزمان با دهمین سالگرد سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به استان کرمان از تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «آن بیست و سه نفر» رونمایی شد.
در ادردیبهشت ماه سال گذشته در عرصه ادبیات کشور اتفاقاتی افتاد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

نمایشگاه نسیم مطهر به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم در فرهنگسرای اشراق با همکاری وزارت آموزش و پرورش منطقه 4 به منظور طراحی و برنامه‌ریزی راهبردی در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و شیوه بهره‌گیری از کتاب و تبلیغ در بین دانش‌آموزان و عوامل تربیتی مدارس و همچنین توجه مسئولین به غنی سازی محتوای کتب درسی با بهره گیری از آثار و اندیشه‌های استاد شهید مطهری 6 تا 9 اردیبهشت ماه ازبرگزار شد.

نمایشگاه کتاب با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود
مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه، 15 اردیبهشت ماه سال جاری در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. در این مراسم دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مدیران کمیته‌های نمایشگاه، جمعی از مسئولان کشوری، ناشران و اهالی رسانه حضور داشتند. بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

رونمایی از کتاب«آن بیست و سه نفر»با تقریظ رهبری
همزمان با دهمین سالگرد سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به استان کرمان از تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «آن بیست و سه نفر» رونمایی شد.
متن این تقریظ طی مراسمی با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه‌ی ایثار و شهادت، نویسندگان و فعالان حوزه‌ی ادبیات مقاومت و مسئولان و شخصیت‌های استانی و کشوری و لشکری در حسینیه‌ی ثارالله شهر کرمان از آن رونمایی شد، به شرح زیر است:
در روزهای پایانی ۹۳ و آغازین ۹۴ با شیرینی این نوشته‌ی شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده‌ی خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه‌ی این زیبائیها، پرداخته‌ی سرپنجه‌ی معجزه‌گر اوست درود میفرستم و جبهه‌ی سپاس بر خاک میسایم. یک بار دیگر کرمان را از دریچه‌ی این کتاب، آنچنان که از دیرباز دیده و شناخته‌ام، دیدم و منشور هفت رنگ زیبا و درخشان آن را تحسین کردم.

محمد سلگی مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی شد
محمد سلگی از سوی وزیر فرهنگ به عنوان مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.

«کتابخانه تخصصی» و «نگارخانه» موزه شهید مطهری افتتاح می شود
این کتابخانه دربرگیرنده کتاب‌ها و آثار منتنشر شده شهید مطهری بالغ بر 1000 جلد کتاب باموضوع فلسفه، عرفان و الهیات است که به منظور دستیابی دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و علاقه مندان به آثار شهید مرتضی مطهری گشایش یافت.

شاهکار ادبی «گابریل گارسیا مارکز» به سرقت رفت
نسخه امضا شده اولین ویرایش «صد سال تنهایی»، شاهکار ادبی گابریل گارسیا مارکز از نمایشگاه بین المللی کتاب «بوگاتا» دزدیده شد. این کتاب که یکی از هشت هزار نسخه چاپ شده از آن در سال 1967 میلادی است در محفظه‌ای قفل شده در نمایشگاه بین المللی بوگاتا پایتخت کلمبیا نگهداری می‌شد.

درگذشت محمد علی سپانلو
این نویسنده 22 اردیبهشت سال 94 در اثر عارضه ریوی و تنفسی در بیمارستان جم تهران درگذشت.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
حاشیه روز 2 اردیبهشت