سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابراز امیدواری محمود عباس به حل مناقشه خاورمیانه براساس الگوی مذاکرات هسته‌ای


ابراز امیدواری محمود عباس به حل مناقشه خاورمیانه براساس الگوی مذاکرات هسته‌ایایرنا/ «محمود عباس» رئیس حکومت خودگردان فلسطینی ابرازامیدواری کرد که طرح پیشنهادی فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح خاورمیانه بتواند همانند مذاکرات هسته ای با ایران به حل وفصل مناقشه خاورمیانه منجر شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازرام الله، عباس روزچهارشنبه گفت که امیدوار است پیشنهاد فرانسه شرایط را برای ایجاد سازکاری برای رسیدن به یک راه حل سیاسی بر اساس الگوی مذاکراتی اروپا وآمریکا با ایران درموضوع هسته ای، فراهم کند.

در ماه ژانویه، «لوران فابیوس» وزیرامور خارجه وقت فرانسه ازتهیه طرحی توسط پاریس برای احیای گفت وگوهای صلح براساس راه حل دوکشور فلسطین واسراییل برای پایان مناقشه خاورمیانه خبر داد.

فابیوس درماه ژانویه گفت که چنانچه تلاش ها برای احیای فرایند صلح شکست بخورد، فرانسه بطور یکجانبه کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد فرانسه را رد کرده و گفته این پیشنهاد نتیجه عکس خواهد داشت .

مذاکرات فلسطینی ها با رژیم صهیونیستی در آوریل 2014 به شکست انجامید و از آن پس وضعیت مناقشه خاورمیانه وخیم تر شده بطوری که دورنمای آغاز مذاکرات ضعیف تر از هر زمانی به نظر می رسد.

در درگیری های فلسطینی ها و اسرائیل از ماه اکتبر تا کنون 178 فلسطینی و 28 اسرائیلی جان خود را از دست داده اند.

توافق هسته ای 14 ژوییه (24 تیر) که پس از 21 ماه مذاکره در شهر وین اتریش به دست آمد ، به مناقشه 12 ساله هسته ای ایران پایان داد .

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
ابراز امیدواری ظریف در مورد دستیابی به راه حل هسته ای