سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پروژه سرنگونی آقای بشار اسد شكست خورده است


به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی رییس مركز تحقیقات راهبردی دفاعی با اشاره به برگزاری همایش ملی تحولات ژئوپلیتیكی غرب آسیا و در تحلیل تحولات منطقه اظهار داشت: تحولات پرشتابی را در منطقه غرب آسیا هم در سطح واحدهای ملی، هم در میان واحدهای ملی با یكدیگر و هم در سطح بین المللی شاهد هستیم. بازیگران متعددی نیز در این تحولات نقش آفرینی می كنند.
رییس مركز تحقیقات راهبردی ادامه داد:اكنون شاهد هستیم كه تحولات اخیر با توجه به تناقضات راهبردی و بعضا تاكتیكی سبب شده تا منطقه ما دچار پیچیدگی و بی نظمی گسترده و عدم ثبات باشد.
سردار وحیدی در تبیین ریشه تحولات مخرب منطقه تصریح كرد :عمده این تحولات مخرب و منفی با دخالت های قدرت های فرامنطقه ای و نقش آفرینی منفی برخی از بازیگران منطقه ای انجام می شود كه نمونه آن شكل گیری گروههای تكفیری است كه توسط سرویس های جاسوسی و دستگاههای اطلاعاتی آمریكا و رژیم صهیونیستی و حمایت برخی از كشورهای منطقه ایجاد شده است.
وحیدی در ادامه به تحلیل سیاست های عربستان سعودی در تفرقه افكنی اشاره كرد و گفت:جریانات فكری و فرقه ای كه با هدف ایجاد واگرایی در جهان اسلام و اختلاف افكنی میان شیعه و سنی از سوی عربستان سعودی حمایت می شود با هدف شكل دادن یك جبهه گسترده در برابر ایران و مهار انقلاب اسلامی است.
وی افزود:با همین هدف ما شاهد هستیم كه تلاش های گسترده ای می شود تا جای دشمن برای افكار عمومی و ملت های مسلمان عوض شود، از این رو در تلاش اند تا جمهوری اسلامی ایران و جریان مقاومت را كه مایه فخر و عزت جهان اسلام و محور مقاومت و ایستادگی در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی هستند را به عنوان دشمن انگاره سازی كرده و در مقابل رژیم صهیونیستی كه دشمن شماره یك مسلمانان و بزرگترین عامل گسترش تروریسم در جهان است را در حاشیه امن قرار دهند.
عضو مجع تشخیص مصلحت نظام تأكید كرد:هم اكنون منطقه غرب آسیا صحنه رقابت و محل تقاطع راهبردها از سوی بازیگران مختلف شده است. برخی از پروژه ها كه در راستای همین راهبردها طراحی شده بودند از پیش شكست خورده هستند مانند پروژه ای كه آمریكا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه برای سرنگونی دولت قانونی آقای بشار اسد دنبال می كنند و برای آن زمینه سازی گسترده ای نیز انجام دادند.
سردار وحیدی افزود:اما می بینیم كه پس از پنج سال مقاومت ملت و دولت سوریه و نقش آفرینی تعیین كننده محور مقاومت این راهبرد به شكست مواجه شده است و امروز ناچار شدند از مسیر دیگری به دنبال تحقق اهدافشان باشند.
وی بی نظمی و بی ثباتی در منطقه را در شعاع منافع آمریكایی ها دانست و خاطرنشان كرد:طبیعتا این بی نظمی در منطقه به ضرر غربی ها نیست آنها كاملا از این شرایط نفع می برند و لذا تلاش می كنند كه حداكثر بهره برداری را از این بی ثباتی و عدم قطعیت داشته باشند و در صدد هستند نظم جدیدی را در منطقه پی ریزی كنند كه در آن نظم جدید قدرت نفوذ سیاسی جمهوری اسلامی ایران را مهار وایران را از یك قدرت و بازیگر فعال و تعیین كننده منطقه ای به قدرت دسته دوم برسانند.
رییس مركز تحقیقات راهبردی دفاعی افزود:برخی از كشورهای منطقه نظیر عربستان نیز با دشمنی و عداوت راهبردی با ایران و همچنین بر اثر جاه طلبی بی معنا و بدون پشتوانه، خود را در این سیاست آمریكایی ها تعریف كرده اند. در شرایطی كه دیگر رژیم صدام ملعون به زباله دان تاریخ پیوسته و مصر نیز قدرت سابق را ندارد، به دنبال رهبری جهان عرب و جهان اسلام هستند.
وی عربستان را فاقد قدرت عاقله و ظرفیت راهبردی برای تحقق جاه طلبی هایش دانست و تصریح كرد:عربستان سعودی فاقد قدرت عاقله، ظرفیت ایدئولوژیكی و وزن ژئوپلیتیكی است و چون به لحاظ گفتمانی حرفی برای زدن ندارند و نظام سیاسی فرسوده و ناكارآمدی دارند تلاش می كنند با صرف دلارهای نفتی و ثروت های بادآورده و ایجاد ائتلاف های ساختگی و متلاطم و توسل به تروریسم و جنگ این آرزوی نشدنی را دنبال نمایند.
وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد:عربستان سعودی درك و تحلیل صحیحی از واقعیت های منطقه ندارد و در ورود و نقش آفرینی در تحولات منطقه دچار اشتباه محاسباتی شده است و قطعا با شكست مواجه خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش ملی تحولات ژئوپلیتیكی غرب اسیا با تأكید بر امنیت منطقه ای توسط مركز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت:جمهوری اسلامی ایران باید تحولات منطقه را به خوبی رصد و راهبردهای دشمنان را به خوبی شناسایی كند و بر اساس شناخت و درك عالمانه، گزینه ها و سناریوهای مناسبی برای تنظیم راهبردهای خودش داشته باشد.لذا با توجه به سرعت تغییر و تحولات منطقه ای و محیط شكننده امنیتی منطقه برگزاری این همایش ضرورت یافت.
رییس 'همایش ملی تحولات ژئوپلیتیكی غرب آسیا با تأكید بر امنیت منطقه ای' ادامه داد :تحولات و تهدیداتی كه در منطقه وجود دارد مسئله ای نیست كه به زودی و طی یكی دو سال حل شود بلكه به نظر می رسد منطقه ما تا سالها گریبان گیر این ناامنی و تروریسم تكفیری اسلام نما خواهد بود. لذا مركز تحقیقات راهبردی تصمیم گرفت در راستای رسالت خودش این همایش ملی را برگزار نماید.
وی با تبیین ضرورت ورود دستگاهها و مراكز علمی و تحقیقاتی برای ارائه پیشنهادات كاربردی جهت نحوه اقدام ایران در برابر تحولات راهبردی افزود:برای حضور فعال ایران در منطقه و كنترل ناامنی های پیرامونی، ورود به حوزه شناخت عمیق و درك عالمانه از تحولات و رسیدن به یك سیمای كلی و نگاه كلان از وضعیت منطقه یك ضرورت انكارناپذیر است و مراكز تحقیقاتی نباید به این مسئله به عنوان یك حادثه گذرا نگاه كنند.چون این تحولات در سطح استراتژیك و دارای ماهیت و صبغه ژئوپلیتیكی است .
وی افزود:اساس وظیفه و رسالت مركز تحقیقات راهبردی دفاعی كمك به ارتقای امنیت ملی، ارتقای قدرت دفاعی كمك به تحقق سیاست ها، راهبردها و دكترین های دفاعی است كه این كمك از مسیر فكر و اندیشه خلاقانه در حال تحقق است. مركز تحقیقات در تلاش است ریشه و ماهیت تحولات را بشناسد و برای هركدام از آنها به گونه ای خلاقانه پیشنهاد داشته باشد.
وی ادامه داد:مركز تحقیقات راهبردی دفاعی در راستای عمل به رسالت خود در كمك به تصمیم گیران سطوح راهبردی، امنیت ملی،سیاست خارجی و همچنین پاسخگویی به نیاز نیروهای مسلح اقدام می نماید.
اجتمام/7029 ** 1418

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سرنگونی بزرگ ترین مجسمه بشار اسد