سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ضریب تخت‌های بیمارستانی کشور، 1.5 به ازای هر 1000 نفر


ضریب تخت‌های بیمارستانی کشور، 1.5 به ازای هر 1000 نفرایسنا/ مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ضریب تخت‌های بیمارستانی در کشور، حدود 1.5 به ازای هر 1000 نفر است و دولت بنا دارد این آمار را به 2.7 برساند.

دکتر سید محمدحسین میردهقان در حاشیه بازدید از بیمارستان گلستان اهواز که امروز (25 فروردین ماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رفع نقایص اجرای طرح تحول سلامت، عمده‌ترین فعالیت معاونت درمان وزارت بهداشت در سال جدید، است که بازدید دو روز گذشته اکیپ ارزیابی وزارت بهداشت از بیمارستان‌های خوزستان نیز در این راستا بوده است.
وی با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی در سطح کشور ادامه داد: در حال حاضر ضریب تخت‌های بیمارستانی در کشور، حدود 1.5 به ازای هر 1000 نفر است و دولت بنا دارد این آمار را به 2.7 برساند.
میردهقان گفت: اکنون حدود 85 هزار تخت بیمارستانی موجود است و بیمارستان‌های کشور همچنان به حدود 110 هزار تخت بیمارستانی دیگر نیاز دارند.
وی با اشاره به بازدید از مراکز بیمارستانی خوزستان بیان کرد: ضریب تخت‌های بیمارستانی در خوزستان 1.7 است که این آمار همسو با آمار کشور است و در این زمینه دولت باید سرعت خود را جهت افزایش تخت‌های بیمارستانی استان‌ها بیشتر کند.
مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت در زمینه فعالیت بخش خصوصی در حوزه درمان نیز اظهار کرد: بخش خصوصی تاکنون هیچ انحرافی از تعرفه‌های مصوب دولت نداشته و همچنین در اخذ تعرفه‌های غیرمصوب کاهش چشمگیری داشته است. با این وجود، چنانچه مواردی از تخلف گزارش شود، وزارت بهداشت به طور جدی برخورد خواهد کرد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
انیمیشن تخت بیمارستانی