سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه بندرعباس:اجتماع جهان اسلام در اربعین نتیجه امربه معروف است


به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در مراسم سوگواری اربعین حسینی در کیش گفت : در برخی اندیشه ها آمده است که این مواجهه در جامعه کارآیی ندارد و گاه هنگام عمل به این فریضه واجب با پرخاش افراد مواجه می شویم .
وی با بیان اینکه خیرات و برکات موجود در جامعه و اجتماع عظیم عاشقان حسینی نتیجه همین عمل به واجب الهی است افزود : توجه به علم و دانش ، انجام اعمال صالح و کارهای دینی ، عقلانیت و رساندن صدای مکتب اهل بیت (ع) به گوش جهان از نتایج عمل به این فریضه است .
امام جمعه بندرعباس بیان کرد : نباید گناهان و ضعف های خود را به پای حکم خدا گذاشت ، هر جا ناموفق عمل می کنیم باید اعمال خود را بررسی کنیم و ضعف کار را دریابیم.
آیت الله نعیم آبادی افزود : این دو واجب(امر به معروف و نهی از منکر) هیچگاه بی اثر نبوده و این رفتار و اعمال ماست که عملکرد ها را بی اثر می سازد.
وی با بیان اینکه باید زمان ، مکان و نحوه سخن گفتن را فرا بگیریم اظهار داشت : این دو واجب هم همچون داروست و اگر کم و زیاد باشد تاثیر خود را از دست خواهد داد.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با یاد آوری اینکه در جامعه شناسی و تفکر غرب ،مذهب ،پدیده ای از بین رفتنی است گفت : برای پاسخ دادن به این تفکر باید جوانان را توجیه کرد و یا منابع معتبر علمی در اختیار آنها گذاشت ، همچنین برای برطرف کردن این شبهات می توان از نظرات افراد و عالمان مجرب نیز بهره گرفت .
آیت الله نعیم آبادی حکم خداوند را بی نقص و عیب دانست و گفت : ناشی گری افراد و نا موفق بودن در عمل به این فریضه به حکم خداوند ارتباطی ندارد .
وی در بخش دیگری از سخنانش به مصائب اهل بیت (ع) در کربلا و بازگشت از کربلا و شام اشاره کرد و گفت: این چهل روز پر برکت ترین چهل روز در تاریخ اسلام است ، معاویه آنچه را که در چهل سال تمرین کرده بود زینب (س) با خطبه ای ویران کرد و سرزمین شام را که هنگام ورود کاروان اسرا غرق عیش و شادی بود دربازگشت به کربلا، شام غریبان ساخت .
1630**1641 / 1876

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
امربه معروف ونهی ازمنکر در کلام امام خامنه ای(حفظه الله)