سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



در سامرا چه خبر است؟+گزارش تصویری


طی یک هفته گذشته صدها هزار تن از زائران ایرانی همراه زائران عراقی و بعضا زائرانی از سایر کشورها، خود را به سامرا رساندند تا عرض ادبی کرده باشند و دل سیری زیارت، اما پیام این حضور چه بود؟
یک راه کاملا ناامن ، یک مسیر پردردسر و شهری که اصلا آمادگی پذیرایی از این همه مسافر را ندارد و غیر از اهالی فقط نیروهای نظامی در آن در رفت و آمد هستند.
سامرا حالا به نماد مقاومت معروف شده و سربازانش افتخار'مدافع حرم' بودن را برای خود خریده اند و شهدایش ، افتخار پاسداری از حریم اهل بیت(ع) را و امروز عاشقانش، آمده اند به تکفیری ها نشان دهند 'عشق به اهل بیت(ع) یعنی سربازی!
بسیاری از زائران اربعین که به هر وسیله و با هر وسیله توانستند خود را به سامرا برسانند، چند شب گذشته با دریافت یک پتو در صحن و اطراف صحن مطهر شب را به صبح رساندند و روز بعد گروهی که از نجف و کربلا شروع کرده و کاظمین را پشت سر گذاشته بودند، راهی بغداد و از آنجا مرز مهران می شوند و گروه دیگر که مستقیم از مرز به کاظمین مشرف شده بودند، راهی بغداد شده و به خیل راهپیمایان اربعین می پیوندند.
این شبها زائران اربعین در سامرا با یک پتو و یک زیرانداز و در فضایی به مراتب سردتر از بغداد و کربلا و نجف ، پای بارگاه عسکریین می خوابند و با این حضور خود به داعشیان این پیام را می دهند که قناصه و قناصه چی و خمپاره و کاتیوشا در این مسیر هیچ نیست.
با این همه کارشناسان و فرماندهان امنیتی به زائران اربعین همچنان توصیه می کنند که در طول این ایام از سفر به شهر سامرا خودداری کنند و به توصیه های امنیتی توجه داشته باشند.
تصاویر زیر مربوط به شهر سامرا و بارگاه امامین عسکریین (ع) در روز شنبه است.
شبس**خاورم*1*1770**1565

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چند خبر جالب تصویری 2