سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شمار مبتلایان به ویروس «زیکا» در کلمبیا 15.4 درصد افزایش یافت


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌کلمبیانو»، موسسه ملی بهداشت کلمبیا روز گذشته در گزارشی اعلام کرد: شمار افراد مبتلا به ویروس «زیکا» در کلمبیا در هفته اخیر تا 15.4 درصد افزایش یافته است؛ بنابراین در حال حاضر 42 هزار و 706 نفر در کلمبیا که 7 هزار و 653 نفر از آن‌ها را زنان باردار تشکیل می‌دهند، به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این موسسه گزارش داد: در هفته اخیر تعداد زنان باردار مبتلا به ویروس «زیکا» در این کشور تا 20.4 درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش‌های دریافتی در حال حاضر 62.2 درصد از مبتلایان به ویروس «زیکا» را زنان و 32.8 درصد از آن‌ها را مردان تشکیل می‌دهند.

پزشکان در گزارش خود اعلام کرده‌اند: تاکنون 3 نفر به دلیل ابتلا به سندرم «گیلن بره» جان خود را از دست داده‌اند در حالی که هر سه آن‌ها مبتلا به ویروس «زیکا» نیز بوده‌اند.

«سندرم گیلن باره» اختلال نادری است که در اثر حمله سیستم ایمنی بدن به اعصاب محیطی ایجاد می‌شود. به دنبال این حمله، احساس ضعف در ماهیچه‌ها، بی‌حسی، گزگز و گاهی اوقات فلجی دیده می‌شود.

طبق گزارش‌های دریافتی تنها در 4 هفته ابتدایی سال 2016، 11 هزار نفر کلمبیایی به این بیماری مبتلا شدند؛ پس از برزیل کلمبیا دومین کشوری است که بیش از همه تحت تاثیر شیوع ویروس «زیکا» قرار گرفته است.

«سازمان بهداشت جهانی» چندی پیش خواستار قانونی شدن سقط جنین در کشورهایی شد که تحت تاثیر شیوع ویروس «زیکا» قرار گرفته‌اند؛ مقامات کلمبیایی نیز در ماه ژانویه توصیه کردند که زنان بارداری خود را تا 6 الی 8 ماه آتی به تعویق بیاندازند.

در صورت ادامه شرایط کنونی و شیوع سریع ویروس «زیکا» پیش بینی می‌شود که موارد ابتلا به این ویروس به 600 هزار مورد نیز برسد.

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد: ویروس «زیکا» به شکل هشدار دهنده‌ای در قاره آمریکا در حال گسترش است و می‌تواند حدود 4 میلیون نفر را در این قاره تحت تأثیر قرار دهد.

ویروس «زیکا» از طریق حشراتی منتقل شده که سال گذشته نیز «تب دانگ» را در برزیل شیوع دادند؛ 1 میلیون و 650 هزار نفر از مردم برزیل در سال گذشته به «تب دانگ» دچار شدند که در نتیجه آن 863 نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/5OA8ML


ویدیو مرتبط :
شمار قربانیان گردباد اوکلاهاما افزایش یافت‬