سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اظهارات آیت‌الله حائری شیرازی درباره بازگشت دوباره به عرصه انتخابات خبرگان


اظهارات آیت‌الله حائری شیرازی درباره بازگشت دوباره به عرصه انتخابات خبرگانایسنا/ آیت الله حائری شیرازی در اظهاراتی علت بازگشت دوباره خود به عرصه انتخابات خبرگان را بازگو کرد.

حائری در پاسخ به این پرسش که علت انصراف شما و بازگشت مجددتان چه بود؟ گفت: وقتی دیدم نامم در لیست نیست، با خود گفتم اگر مستقل وارد شوم، باز هم تاثیرگذار نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:مردم در تهران تک تک افراد را به شکل کامل نمی‌شناسند، لیست‌ها را نگاه می‌کنند. این موضوع در شهرهای کوچک حتی شیراز که 5 نماینده خبرگان از میان 8 کاندیدا باید انتخاب شوند، موضوعی جدی نیست اما در تهران که قرار است 30 نفر توسط مردم انتخاب شوند، جدی است،بنابراین وقتی دیدم نام من در لیست نیست، قصد کردم که کناره‌گیری کنم تا با استخوان‌دارها مقابله‌ای نداشته باشم، اما وقتی به این نتیجه رسیدند که نام من در لیست باشد، از انصراف دادن منصرف شدم.اگرچه انصراف خود را به وزارت کشور منتقل نکرده بودم. حالا هم امیدوارم که با آراء خوب مردم تهران به خبرگان رهبری راه یابم.

حائری شیرازی همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا از تهران برای حضور در خبرگان رهبری کاندیدا شده‌اید؟ گفت:

سلاح توپ 2 خرج دارد، یکی خرج گود و دیگری خرج پرتاب، وقتی قرار است مانعی برداشته شود باید خرج متناسب به کار برود.امروز ما بانکداری بدون ربا نداریم، بانک‌داری بدون قرض داریم، امام فرمود در اسلام کاری کنید که پول کار نکند. این محقق نشد. تمام بانک‌ها هم اعتراف دارند. اگر پول قبل از اینکه به کالا تبدیل شود، خودش کار کند، با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: این حرف‌ها وقتی قرار است اثر گذار باشد باید علاوه بر خرج گود، خرج پرتاب هم داشته باشد. امروز حرف‌ها و ایده‌های من در حوزه بانکداری و اقتصاد و پول اسلامی، خرج گود دارد و آراء مردم تهران به‌عنوان خرج پرتاب عمل می‌کند.اینکه عنوان می‌کنم علوم انسانی غرب خون کثیف است و احکام اسلام به‌عنوان خون پاکیزه باید در رگ‌های جامعه اسلامی جاری شود بسیاری می‌پذیرند، اما برای تاثیرگذاری و نمود پیدا کردن آن نیازمند خرج پرتاب است.

وی همچنین در خصوص ورود فرزندش به عرصه انتخابات خبرگان رهبری نیز گفت:از میان فرزندان من، آقا شهاب‌الدین و آقا نظام‌الدین دروس طلبگی را ادامه دادند و من آنان را مجتهد می‌دانستم. اما این عالم ثبوت بود، عالم اثبات نبود. بنابراین وقتی برای ثبت‌نام انتخابات خبرگان رفتم، از ایشان(شهاب‌الدن) هم خواستم ثبت‌نام کند.به ایشان گفتم حداقل این است که بدانند شما مجتهد هستید. و در آزمون هم آیت‌الله شب‌زنده‌دار به او گفته بود که شما مجتهد هستید.اگر نظام‌الدین هم بود به او می‌گفتم حتما ثبت‌نام کند.

وی ادامه داد:در خصوص کاندیدا شدن آقا شهاب‌الدین از شیراز. خب شیرازی‌ها از ما انتظار دارند که ارتباط خود را با آنان حفظ کنم. عضویت در خبرگان رهبری یک رابط بود برای وجود این ارتباط. حال که من را در لیست تهران گنجانده‌اند. از ایشان خواستم که در شیراز کاندیدا شود.

حائری در پاسخ به این سئوال که حضور استخوان‌دارها را در خبرگان رهبری ضرورت می‌داند یا حضور جوانان را؟ گفت: استخوان‌دارها باید نوآوری داشته باشند. جوان‌ها هم باید استخوان‌دار شوند.


منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
توصیه های آیت الله حائری شیرازی به شرکت کنندگان در مناظره ها | گفتگو با آیت الله حائری شیرازی