سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرار گسترده مردم از دیاربکر ترکیه با تشدید مقررات منع آمدوشد


فرار گسترده مردم از دیاربکر ترکیه با تشدید مقررات منع آمدوشد ایسنا/ با گسترش مقررات منع آمد و شد در پنج محله دیگر شهر دیاربکر هزاران تن از مردم این شهر فرار کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در همین حال در جریان حمله‌ به یک منطقه تاریخی در دیاربکر سه سرباز جان باختند. این حمله در منطقه‌ای اتفاق افتاد که از ماه دسامبر بدین سو در آن مقررات منع آمد و شد برقرار است.
خبرگزاری دوغان گزارش داد که درگیری‌های مسلحانه سنگینی در منطقه سور واقع در یاربکر رخ داده است. براساس این گزارش دست کم 134 شبه نظامی از ماه دسامبر بدین سو در این شهر کشته شدند.
مقام‌های ترکیه در برخی مناطق شهر دیاربکر اقدام به اجرای مقررات منع آمد و شد کردند.
در همین حال بنیاد حقوق بشر ترکیه اعلام کرده که از زمان آغاز اجرای مقررات منع آمد و شد در ماه اوت دست کم 198 غیرنظامی از جمله 39 کودک جان خود را در این مناطق از دست دادند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
نوروز در کردستان ترکیه شهر دیاربکر