سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حاشیه های اكران فیلم جزیره رنگین ساخته خسرو سینایی در بندرعباس


به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، این فیلم به گفته كارگردان آن، یك مستند داستانی درباره مردم جزیره هرمز بوده و به تأثیر حضور و تلاش فردی غیربومی برای بهبود زندگی مردم جزیره می پردازد.
نگاه قهرمان گرایانه و بخشیدن چهره یك منجی به این شخصیت از یك سو و نمایش آنچه مخاطبان معترض، آن را ارائه چهره ای منفی و عقب مانده از جزیره هرمز می دانستند، برای دقایقی نظم سالن را آشفته كرد.
برنامه بعدی پیش بینی شده برای این كارگردان مطرح و شناخته شده نیز تحت تأثیر فضای اكران فیلم قرار گرفت.
تعدادی از معترضان با حضور در كارگاه آموزشی خسرو سینایی، خواستار برپایی نشست نقد و بررسی جزیره رنگین شدند كه این خواسته محقق نشد و این كارگردان تنها به سه سوال حاضران در این باره پاسخ داد.
وی در پاسخ به كسانی كه محتوای فیلم یادشده را منفی و توهین آمیز می دانستند، این ادعا را رد كرد و مدعی شد؛ مخاطبان خارجی جزیره رنگین، پس از تماشای این فیلم به دنبال راهی برای سفر به استان هرمزگان و دیدن جزیره هرمز بودند.
با شدت گرفتن اعتراض از سوی تعدادی از حاضران، سینایی اظهار كرد كه فیلم هایش را مطابق میل خود می سازد و كسی حق اظهار نظر در این باره را نداشته و دیگران می توانند فیلمی با محتوای مورد علاقه خود بسازند.
نمایش فیلم های 'سردی آهن' و مستندی درباره جواهرات موزه ملی ایران از دیگر ساخته های خسرو سینایی از دیگر برنامه های حضور دوروزه این كارگردان در جشنواره بین المللی خلیج فارس است.
جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس از هشتم اردیبهشت با برنامه های گوناگون در بندرعباس، قشم و جزیره هرمز آغاز شده و تا دهم اردیبهشت ادامه دارد.
شبد**2094**1504

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
همسر خسرو سینایی هم فیلم می سازد!