سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اجرای توافق اتحادیه اروپا و ترکیه درباره بحران پناهجویان آغاز شد


اجرای توافق اتحادیه اروپا و ترکیه درباره بحران پناهجویان آغاز شدایرنا/ اتحادیه اروپا با آغاز برنامه اعزام حدود چهار هزار قاضی، مترجم، مسوولان امور مهاجرت، کارشناسان امور مربوط به پناهجویان، گارد ساحلی و دیگر پرسنل به یونان، روند اجرای توافق جنجالی خود با ترکیه را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «ای یو ریپورتر»، هزاران نفر از کارکنان اتحادیه اروپا وارد جزایر «لسبوس» و «خیوس» شدند تا وظیفه بازگرداندن جمعی پناهجویان به ترکیه را برعهده بگیرند.
کارکنان اتحادیه اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه، دفتر حمایت از پناهندگان اروپا (EASO) و آژانس کنترل مرزی اتحادیه اروپا (فرانتکس) تشکیل شده اند و از سوی 1000 نفر از کارکنان امنیتی و 200 نفر از کارکنان بخش خدمات پناهندگان یونان پشتیبانی می شوند.
فرانسه و آلمان پیشنهاد اعزام 600 نیروی پلیس و کارشناس امور پناهندگان ارائه کرده اند و رومانی وعده اعزام 70 نیرو را داده است.
طرح اخیر اتحادیه اروپا درباره بسیج فوری نیروهای کمک رسان در شش ماه نخست اجرای آن، تقریبا 6 میلیارد یورو هزینه خواهند داشت. این طرح به دنبال توافق جدید اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازگرداندن همه مهاجران غیرعادی جدیدی اجرا می شود که از ترکیه وارد جزایر یونانی می شوند.
بر اساس این توافق، اتحادیه اروپا هر یک از آوارگان و پناهجویان سوری را که از یونان بازگردانده می شود، در اردوگاه پناهندگان ترکیه اسکان خواهد داد.
در این اردوگاه ها تقریبا سه میلیون نفر از اتباع سوری پس از فرار از جنگ داخلی در سوریه زندگی می کنند.
اتحادیه اروپا موافقت کرده کمک مالی به ترکیه را از سه میلیارد یورو به ش میلیارد یورو افزایش دهد و راه را برای سفر ترک ها به منطقه شنگن در اروپا هموار کند.
اتحادیه اروپا همچنین وعده داده به ازای کمک ترکیه به بازگرداندن پناهجویان، روند مذاکرات عضویت آنکارا در این اتحادیه را تسریع کند.
قرار است روند بازگرداندن پناهجویان از جزایر یونانی به ترکیه از چهارم آوریل (16 فروردین) آغاز شود که با اسکان دوباره پناهجویان سوری در اروپا همزمان خواهد بود.
در این طرح شش هزار پناهجو در شش ماه آتی و دستکم 20 هزار نفر تا اواسط ماه می 2016 (اردیبهشت- خرداد) اسکان داده می شوند.
توافق اتحادیه اروپا و ترکیه ضمن ایجاد تردیدهای جدی درباره قانونی یا موثر بودن طرح بازگرداندن پناهجویان به ترکیه، انتقادهایی جدی در سطح بین المللی برانگیخت.
شورای روابط خارجی اروپا طرح جدید اتحادیه اروپا را شکننده توصیف و اعلام کرد که پذیرش گسترده پناهجویان نه تنها از نظر قانونی جای بحث دارد، بلکه اجرای آن به منابع فراوانی نیاز دارد. مقامات این شورا اعلام کرده اند، بعید می نماید که این طرح نقشی بازدانده داشته باشد و افرادی که از جنگ فرار می کنند، همچنان تلاش خواهند کرد به هر روش ممکن دیگری وارد اروپا شوند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
بحران بدهی اتحادیه اروپا. سیاستهای پولی و مالی