سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



فرزندانمان را هیچ وقت از امتحان نترسانیم


ایسنا/ یک روانشناس و مشاور خانواده گفت: به فرزندانمان تلاش کردن را یاد دهیم و هیچ‌وقت آن‌ها را از امتحان نترسانیم.
«همایون قسمتی» اظهار کرد: در ایام امتحانات فرزندان به توجه بیشتری نیاز دارند و لازم است تا والدین آرامش روانی را به‌عنوان بهترین هدیه به فرزندان خود عطا کنند.

وی افزود: به فرزندانمان تلاش کردن را بیاموزیم و هیچ‌وقت آنها را از امتحان نترسانیم، آن‌ها باید یاد بگیرند که خداوند موفقیت را در سایه تلاش دانسته است.

این روانشناس خاطرنشان کرد: لزوماً برای مطالعه، آرامش در فضای خانه و خانواده لازم است، ما می‌توانیم خیلی از برنامه‌های جانبی خود را حذف کنیم و بعد از امتحانات انجام دهیم که با این کار اعتماد به نفس فرزندان نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: به فرزندانمان بیاموزیم که اعتماد به نفس با توکل بر خدا و اعتقاد به توانایی فردی حاصل می‌شود و به او یادآوری کنیم که می‌تواند انسان بزرگی باشد.

قسمتی با اشاره به این‌که فرزندان در ایام امتحان به حمایت بیشتری نیاز دارند، خاطرنشان کرد: باید به آن‌ها بیاموزیم هر کاری وقت و زمان ویژه‌ای دارد و هرگز از تختخواب خود به‌عنوان میز مطالعه استفاده نکنند، چون مطالعه کردن در مکان خواب یا در جاهای بسیار نرم و راحت یا در حالت خوابیده و دراز کش اشتباه است چون زمینه ذهنی خواب را فرآهم می‌کند، همان طور که خوابیدن هم نباید در محل مطالعه انجام پذیرد.

این روانشناس تصریح کرد: حتماً بین نوبت‌های مطالعاتی، فرزندان را وادار کنیم حدود ٢٠ تا ٢٥ دقیقه استراحت فکری و ذهنی داشته باشند.

وی تصریح کرد: داشتن برنامه غذایی سالم و نشاط بخش و خوابیدن به اندازه کافی در رأس برنامه‌های درسی دانش‌آموزان قرار گیرد.

قسمتی با اشاره به این‌که صبح روز امتحان، داشتن روحیه لازم فوق‌العاده مهم است، گفت: خسته و خواب آلود بودن و صبحانه نخوردن از جمله موارد مهمی هستند که باعث می‌شود دانش‌آموز در زمان برگزاری امتحان نتواند از پس پاسخگویی به سئوالات امتحان به نحو صحیح برآید.

وی به دانش آموزان توصیه کرد که پس از توزیع سئوالات همه را مطالعه نکنند چون این کار بدون شک تمرکز را از میان می‌برد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
وقت امتحان