علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ماده ای 40 برابر سخت‌تر از الماس


ماده ای 40 برابر سخت‌تر از الماسخبرآنلاین/ پژوهشگران با ابداع روش جدیدی موفق شدند که برای نخستین بار «کربین» مستحکم ترین ماده جهان را به میزان زیاد بسازند.
کربین شکل یک بعدی کربن و سختی آن 40 برابر بیشتر از الماس است و تصور می شود که از هر ماده شناخته شده دیگر مستحکم تر باشد.
محققان در روش جدیدی برای ساخت زنجیره های کربنی با طولی که تا کنون بی سابقه بوده است از یک نانولوله کربنی دو جداره استفاده کردند.
کربین برای اولین بار در سال 1885 توسط آدولف فون بایر که وجود کربن استیلن خطی (زنجیره کربن با طول بی نهایت) را توصیف کرد، شناخته شد.
اکنون پژوهشگران دانشگاه وین روشی برای تولید انبوه زنجیره های کربنی مرکب از بیش از 6 هزار و 400 اتم کربن ابداع کرده اند؛این در حالی است که پیش از این، طول ثبت شده برای یک زنجیره کربنی حدود 100 اتم کربن بود.
پژوهشگران برای دستیابی به این طول جدید، نانولوله های دو جداره ای را از طریق لوله کردن 2 لایه گرافن تولید کردند؛ سپس این زنجیره های بی نهایت طولانی را داخل این لوله ها که یک محیط پایدار بود، رشد دادند.
این روش به آنان اجازه داد تا زنجیره های کربی بیش از 50 برابر طویل تر از رکوردهای قبلی بسازند.
کربین 40 برابر سخت تر از الماس و 2 برابر سخت تر از گرافن است و از لحاظ سختی از هر ماده کربنی دیگر سخت تر است.
به گفته محققان از ماده ای به این سختی می توان در آینده در ساخت وسایل فوق العاده مستحکم استفاده کرد.





با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
شبیه ساز الماس دو فقط 40 هزارتومان