سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر خارجه عراق بار دیگر خواستار پایان دادن ترکیه به نقض حاکمیت کشورش شد


وزیر خارجه عراق بار دیگر خواستار پایان دادن ترکیه به نقض حاکمیت کشورش شدایرنا/ «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق روز دوشنبه بار دیگر از ترکیه خواست با عقب نشینی نیروهای خود از خاک کشورش به نقض حاکمیت عراق پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) ،الجعفری تاکید کرد که هرگونه ابتکار عمل و یا پیشنهاد میان عراق و ترکیه باید منجر به گام های مثبت شود.
وزیر خارجه عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مواضع عراق و ترکیه باید به نفع دو کشور و بر اساس احترام به حاکمیت آنها باشد و ضرورت اعلام تصمیم دولت آنکارا در خصوص عقب نشینی نیروهایش از خاک عراق و پایان دادن به نقض حاکمیت عراق در پرونده روابط دوکشور امری اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: امکان دستیابی به هرگونه دستاوردی در عراق از طریق احترام به حاکمیت، وحدت عراق و تبادل منافع مشترک امکان پذیر است.
وزیر خارجه عراق تاکید کرد که کشورش اصرار به برپایی روابط سازنده با کشورهای همسایه بر اساس حسن اعتماد ،تبادل منافع و مقابله با خطرات مشترک و اصل حسن همسایگی است که در قالب آن وجود نیروهای مسلح و انجام عملیات در کشورهای همسایه و آغاز آن از خاک عراق را نمی پذیرد.
در حالی که عراق با بحران مقابله با تروریست های داعش روبه رو است ترکیه 12 آذر ماه امسال ، بیش از یکهزار و 200 تن از نیروهایش را با پشتیبانی ادوات و تجهیزات زرهی به اردوگاه نظامی زلیکان در بعشیقه منطقه ای در 40 کیلومتری شمال موصل مرکز استان نینوای عراق منتقل کرد که این امر با اعتراض شدید بغداد روبه رو شد.
آنکارا اما به درخواست های دولت عراق برای خروج از این کشور پاسخی نداد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
وزیر خارجه عراق: ایران در لحظات سخت کنار ما بود