علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



كاهش سن ابتلا به اختلالات اسكلتی – عضلانی


به گزارش گروه علمی ایرنا از انجمن فیزیوتراپی ایران، احمد مؤذن زاده افزود:با توجه به پایین آمدن سن ابتلا به اختلالات اسكلتی - عضلانی از سنین سالمندی به سنین نوجوانی و جوانی و افزایش ابتلا به مشكلاتی مانند گردن درد، شانه درد ، كمردرد كه ریشه در بی تحركی و عادتهای غلط دارد و رعایت نكردن مسائل ارگونومیك ، بهترین درمان ، پیشگیری است.
وی اضافه كرد: فیزیوتراپیست ها می توانند آموزش های لازم را در ارتباط با پیشگیری از بیماری ها دهند به خصوص در دوران دبستان ، دبیرستان ارایه كنند.
موذن زاده گفت :حضور فیزیوتراپیست ها درمدارس جهت آموزشهای لازم به نوجوانان و كودكان در جهت پیشگیری از اختلالات اسكلتی – عضلاتی و نحوه صحیح انجام فعالیت های روزمره شامل مطالعه كردن ، طرز نشستن ، خوابیدن و فعالیت های مشابه می تواند در كاهش این بیماری موثر باشد.
این فیزیوتراپیست عنوان كرد: قرار گرفتن در وضعیت های ثابت به مدت طولانی یكی از دلایل اصلی در بروز مشكلات است مثلا فرد عادت داشته باشد چند ساعت به طور متوالی به صورت نشسته پشت میز قرار گیرد.
وی ادامه داد: ضروری است ورزشهای لازم جهت تقویت عضلات به خصوص در ستون فقرات و مفاصل مانند شانه ، لگن ، زانو ، مچ پا داده شود و در شرایط میانسالی و پیری ورزش ها با توجه به شرایط فرد باید تجویز شود و فیزیوتراپیست ها بهترین مراجع ، ورزش درمانی برای بیماران هستند زیرا هم جنبه پیشگیری و هم جنبه درمانی را در نظر می گیرند.
موذن زاده اظهاركرد : مردم باید توجه كنند كه اگر پیشگیری لازم و درمان مناسب از اینگونه ضایعات صورت نگیرد مشكلات حاد و سنگینی را برای فرد ایجاد می كند و حتی می تواند دامنه عمر و زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد .
بیست و هفتمین كنگره فیزیوتراپی ایران با حضور بیش از 1000 فیزیوتراپیست از سراسر كشور از 15 تا 17 اردیبهشت ماه جاری در هتل المپیك تهران برگزار می شود.
علمی **1354**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خبر شبکه 3 - 15 آذر - کاهش سن ابتلا به ایدز در ایران