سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عضو شورای شهر: مشهد 2017 فرصت توسعه فرهنگ اسلامی و رضوی است


مهدی ذاکرالحسینی روز شنبه در نشست تخصصی مشهد 2017 با رویکرد راهکارهای رسیدن به شهر ایرانی اسلامی، افزود: در این میان باید حرم مطهر امام رضا(ع) برجسته ترین نماد معنوی فرهنگی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 باشد.
وی تاکید کرد: معماری ایرانی اسلامی باید تا سال 2017 در مشهد پیاده سازی شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر ضرورت مشارکت همه دستگاههای اجرایی برای آماده سازی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ادامه داد: باید با اجرای پروژه های خاص منطبق با معماری اسلامی و سازه های مختلف بصری بارگاه منور امام رضا(ع) به عنوان اصلی ترین مولفه این شهر اسلامی تجلی داشته باشد.
وی گفت: پرداختن به موضوع ترافیک و حمل و نقل عمومی نیز یکی از مقولات مهم برای مشهد 2017 است لذا از این بعد نیز مشهد باید به الگوی یک شهر اسلامی تبدیل شود.
ذاکرالحسینی افزود: مشهد در سال 2017 باید شهری کاملا متفاوت از سایر شهرهای اسلامی باشد لذا پرداختن به معماری اسلامی ایرانی و پیاده کردن آن در پایتخت معنوی کشور ضروری است.
وی ادامه داد: هم اکنون در طرحهای جامع و تفضیلی مشهد برنامه های زیادی با رویکرد توسعه اسلامی این کلانشهر لحاظ شده است.
براساس مصوبه سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی(آیسسکو)، مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی معرفی شده است.
به همین مناسبت برنامه های گسترده فرهنگی توسط مسئولان شهر مشهد با محوریت فرهنگ اسلامی اجرا خواهد شد.
7505/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آخرین اولتیماتوم عضو شورای اسلامی شهر به شهردار رشت