علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



عدم اعتماد به پیش بینی های هواشناسی/ ذهنیتی قدیمی و نیازمند اصلاح


مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همین پیش بینی های غلط به تدریج موجب سلب اعتماد مردم به هواشناسی شد و این عدم اعتماد به مرور به یك فرهنگ تبدیل شد و جلب اعتماد مجدد آنها نیاز به فرهنگ سازی دارد.
وی یادآورشد: البته اكنون شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است و هواشناسی كشور و به تبع آن ادارت كل استان ها از لحاظ دانش و تجارب علمی، تجهیزات و فنون در سطح مطلوبی قرار دارند و شرایط در قیاس با گذشته بهتر است و میزان اعتماد مردم هم بیشتر از گذشته شده اما هنوز نیاز به فرهنگ سازی در مردم احساس می شود.
وی در ادامه با اشاره به نصب نرم افزار ریمبو در این اداره كل، اظهار كرد: استان ایلام در زمینه صحت و سرعت در پیش بینی ها و تغییرات جوی در زمره استان های پیشرو كشور قرار دارد چرا كه با ریزنی های انجام گرفته و لابی گری توانستیم نرم افزار ریمبو( رنگین كمان) را در مركز پیش بینی استان قرار دهیم و ایلام جزء معدود استان های دارنده این نرم افزار است.
وی افزود: این نرم افزار در واقع قابلیت نمایش تصاویر گیرنده رادارهای هواشناسی سراسر كشور را دارد كه مهمترین رادارهای قابل دسترسی برای ایلام رادارهای هواشناسی استان های خوزستان و كرمانشاه هستند.
وی یادآورشد: این سیستم نرم افزاری درصد دقت پیش بینی های خیلی كوتاه مدت چند ساعته را افزایش می دهد و در مواقع بحرانی همچون ورود سامانه های بارشی سنگین و یا نزدیك شدن بادهای شدید استفاده از این نرم افزار موثر و كمك ساز است.
رئیس مركز پیش بینی اداره كل هواشناسی ایلام تاكید كرد: در سامانه های بارشی پرقدرتی كه استان در سال زراعی جاری با آن روبرو بود، این سامانه به صورت لحظه ای آخرین تغییرات سیستم های بارشی را رصد می كرد.
میهن پرست در پایان از همه مسئولان و به ویژه فرمانداران شهرستان های مختلف استان درخواست كرد، از لحاظ اعتبارات مالی بیشتر از سایر دستگاه ها بودجه در اختیار ادارات هواشناسی این شهرستان ها قرار دهند، چرا كه به روز بودن تجهیزات هواشناسی درصد خطا در پیش بینی ها را كاهش می دهد.
7172/6034

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اصلاح شاخک های بینی در جراحی بینی