سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هدف اولیه عربستان، خلاص شدن از بشار اسد است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر پیشین آمریکا در سوریه درباره آتش‌بس کنونی و همچنین اهداف عربستان سعودی در سوریه اظهار نظر کرد.

«رابرت مورفی» سفیر آمریکا در سوریه طی سال‌های 1974 تا 1978 در مصاحبه با رسانه روس درباره اتش‌بس کنونی در این کشور و تاثیر آن بر حل بحران ابراز امیدواری کرد.

او به اسپوتنیک درباره آتش‌بس کنونی در سوریه گفت: «این شروع کار است. آتش‌بس اولین گام برای مذاکرات صلح است. من به اینکه این موضوع کارساز باشد، خوشبینم البته این یک فرایند طولانی است».

سفیر اسبق آمریکا افزود: «یک ضرب‌المثل قدیمی داریم که می‌گوید آشپزهای زیاد باعث خراب شدن آش می‌شوند(معادل ضرب‌المثل فارسی آشپز که دو تا شود..). آتش‌بس کنونی فرصتی برای شروع ایجاد یک آتش‌بس کلی است که این موضوع مساله‌ای اساسی برای مذاکرات صلح است. اما موانع بسیاری و اهداف متناقض و متضادی مجود دارند که باید رفع شوند».

مورفی به مواضع متضاد ایران و عربستان سعودی در موضوع سوریه پرداخت. او درباره سعودی‌ها تاکید کرد که هدف اولیه عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس در سوریه «خلاص شدن هر چه زودتر» از دولت کنونی سوریه و شخص بشار اسد است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/XJJ6I5


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)