سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



كتاب سوابق مبارزاتی مرحوم آیت الله روحانی در بابل رونمائی می شود


حجت الاسلام حسن روحانی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : این كتاب حاوی اسناد ساواك در باره مبارزه آیت الله روحانی با رژیم پهلوی و نقش ایشان در انقلاب اسلامی است.
وی گفت كه این كتاب را وزارت اطلاعات بر اساس اسناد ساواك تدوین كرده است.
فرزند مرحوم آیت الله روحانی زمان برگزاری هفدهمین سالگرد پدرش را 23 اردیبهشت اعلام كرد و افزود : این مراسم با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در مدرسه خاتم الانبیاء (ص) بابل برگزار می شود.
وی با اشاره به انتشار تعدادی از آثار آیت الله روحانی از جمله كتاب تفسیر قرآن كریم با عنوان قطره ، كتاب خانواده و امامت ، گفت : در آینده نزدیك دست نوشته ها و مباحث خطبه های نماز جمعه این عالم برجسته به چاپ خواهد رسید.
امام جمعه بابل ساده زیستی ، تلاش بی وقفه برای استحكام نظام جمهوری اسلامی و خدمتگزاری را از ویژگی های نماینده فقید ولی فقیه در مازندران بر شمرد و افزود : زندگی آیت الله روحانی نمایی از زندگی معمار كبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود و این ویژگی ها باید با برگزاری چنین مراسمی به جوانان شناسانده شود .
مرحوم آیت الله هادی روحانی در سال 1302 هجری شمسی در بابل دیده به جهان گشود و در سال 1320 تحصیل علوم دینی را در مدرسه خاتم الانبیاء این شهر آغاز كرد و چندی بعد برای ادامه تحصیل به حوزه های علمیه مشهد ، تهران و قم رفت .
وی نزد استادانی چون ادیب نیشابوری ، امام موسی صدر ، آیت الله حاج میرزا احمد مدرس ، استاد میرزا جواد آقا تهرانی ،شهاب الدین مرعشی نجفی و آیت الله العظمی بروجردی ، علامه طباطبائی و حضرت امام خمینی(ره) شاگردی كرد.
مرحوم آیت الله روحانی روحانی از سال 41 با نهضت اسلامی مردم ایرا به رهبری امام خمینی (ره) همراه شد و از رهبران انقلاب در منطقه شمال كشور بود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وی نخستین نماز جمعه را در استان مازندران در تاریخ هیجدهم آبان 1358 برگزار كرد و از آن پس نیز علاوه بر نمایندگی ولی فقیه در مازندران ، امامت جمعه شهرستان بابل تا زمان مرگش بر عهده داشت.
آیت الله روحانی آخرین نماز جمعه را هفتم اردیبهشت سال 1378 امامت كر و در سالروز شهادت امام هادی در تاریخ بیست و یكم مهر همان سال دار فانی را وداع گفت .
7328/1654

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جامعیت علمی و سوابق مبارزاتی آیت