سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خروج زائران بدون گذرنامه و ویزا از مرز مهران ممنوع است


سردار علی دولتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با تمهیدهای اندیشیده شده و تاکید مقام های دو کشور ایران و عراق، سفر زائران عتبات عالیات فقط با ارائه گذرنامه و داشتن ویزای معتبر عراق از مرزها امکان پذیر است.
وی با تاکید بر اینکه مقام های عراقی نیز با کسانی که بدون مجوز وارد این کشور شوند، برخورد قانونی خواهند کرد، افزود: زائران باید به قوانین و مقررات کشور عراق احترام بگذارند و برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، اقدام به دریافت روادید سفر از کنسولگری ها و دفاتر نمایندگی موقت عراق در شهرهای مختلف کشورمان کنند.
سردار دولتی یادآور شد: پیگیری موارد حقوقی و قانونی زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی درصورت بروز مشکل در کشور عراق، با خروج قانونی و ارائه مدارک امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه سال گذشته افرادی بدون داشتن گذرنامه و روادید در ایام اربعین حسینی به عراق سفر کردند که مشکلاتی برای آنان ایجاد شد، تاکید کرد: برخی از آنان چند ماه پس از برگزاری آیین اربعین نتوانستند به کشور بازگردند ضمن اینکه پیگیری حقوقی مسائل و مشکلات آنان از سوی مقام های کشورمان نیز غیرممکن بود.
رئیس پلیس استان ایلام گفت: زائران، سفیران جمهوری اسلامی در کنگره عظیم اربعین هستند و مردم عراق انتظار ویژه از اتباع ایرانی دارند لذا توصیه می کنیم همه شرکت کنندگان در کنگره عظیم اربعین به قوانین و مقررات عراق احترام بگذارند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.
سردار دولتی از زائران خواست با توجه به مشکلات امنیتی در کشور عراق، از تردد در مکان ها و مسیرهای ناامن بویژه محدوده بغداد به سمت سامرا خودداری کنند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب ایلام مهمترین معبر رسمی کشورمان برای تردد به کشور عراق بویژه شهرهای مذهبی است که در ایام منتهی به اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از این مرز تردد کردند.
6119/9002/ 1650

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گفتگو با زائران اربعین در مرز مهران