سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فواید خیار برای کودکان/ خیار برای لاغری/ خیار و خواص شگفت انگیز آن برای پوست!


فواید و خواص خیار برای کودکان/ فواید خیار برای لاغری/ خیار و خواص شگفت انگیز آن برای پوست!

خیارها چربی‌های اشباع شده‌ی کمی دارند و هیچ کلسترولی ندارند و شامل مقادیر خیلی کمی سدیم هستند. آنها در حدود 95 % آب دارند به همین دلیل است که خوردن خیار یک روش عالی برای افزایش فیبر و آبی است که جذب می‌کنید. مقادیر زیادی از ویتامین A ، B6 و C در گوشته خیار موجودند.

علاوه بر این، این سبزی به داشتن غلظت‌های بالایی از مواد معدنی نظیر کلسیم، پتاسیم، منیزیم، اسید پانتوتنیک، فسفر و سیلیس مشهور است.

خیار منبع غنی از ویتامین‌هایی مثل ویتامین B6 ، ویتامین C و ویتامین A است. مواد مغذی در خیارهای ترشی تقریباً یکسان هستند به جز افزایش شدید در سطوح سدیم که آن هم مربوط به نمکی است که در ترشی مورد استفاده قرار گرفته است.

این سبزی منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی است. این مواد مغذی فواید مهم ضد التهابی و آنتی اکسیدانی را برای خیار فراهم می‌کنند.

 علاوه بر ویتامین C و بتا کاروتن، خیار شامل فلاوونوئیدهای غنی از آنتی اکسیدان مثل لوتئولین، کوئرستین و کائمپفرول است. این آنتی اکسیدان‌ها به خنثی کردن آسیبی که توسط اکسیژن‌های ناشی از رادیکالهای آزاد وارد می‌شود و مسئول پیری و برخی بیماری‌ها هستند، کمک می‌کنند.
 ارزش غذایی بالای خیار همراه با مقدار کم کالری و عدم وجود چربی‌های اشباع و کلسترول، آن را به یک ماده‌ی رژیمی ایده‌آل برای کاهش وزن تبدیل کرده است.
فیبر موجود در پوست خیار به هضم و تمیز کردن روده‌ها کمک می‌کند.
 به خاطر حضور ویتامین K ، خیار استحکام استخوان را با افزایش حجم فعالیت استخوان سازی، افزایش می‌دهد.
 خیار منبع خوبی برای پتاسیم است و سدیم کمی دارد. پتاسیم با خنثی کردن اثرات سدیم در رژیم غذایی به کاهش فشار خون کمک می‌کند. البته باید ذکر کرد که بر خلاف خیارهای تازه و خام، خیارهای ترشی شامل سطوح بالایی از سدیم، تقریباً 1800 میلی گرم هستند که می‌توانند برای بیماران فشار خون مضر باشند.
 خیار یک ادرار آور طبیعی است که سموم و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند در نتیجه آن را سالم نگه می‌دارد.
 سیلیس موجود در خیار بافت‌های ارتباطی را در بدن تقویت می‌کند.
 وارد کردن خیار در رژیم غذایی به مقابله با بیماری روماتیسم که با تجمع اسید اوره اضافی در مفاصل ایجاد می‌شود، کمک می‌کند.

علاوه بر فواید سلامتی خیار، آن هم چنین برای پوست عالی است چون به کاهش ورم و سوزش پوست کمک می‌کند. آن پف زیر چشم را کاهش می‌دهد، آفتاب سوختگی را ترمیم می‌کند و پوست را تسکین می‌دهد. آن می‌تواند به صورت تازه مصرف شود و یا به سالادها اضافه شود و یا به عصاره تبدیل شود.

در هندوستان، دوساکای که یک نوع خیار است به طور گسترده در کاری و دم کردنی‌ها استفاده می‌شود. وقتی که می‌خواهید خیارهای تازه را انتخاب کنید، خیارهایی را که سفت هستند و سطح گردی دارند و رنگ سبز متوسط تا تیره‌ای دارند را انتخاب کنید. از خیارهای زرد، پفی و چروکیده به طور ایده‌آل باید اجتناب کنید.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید...

برچسب ها : خواص خیار سبز ، خواص خیار برای پوست ، خواص خیار تلخ ، خواص خیار شور ، خواص خیار در دوران بارداری ، خواص خیار در بارداری ، خواص خیار برای صورت ، خواص خیار برای فشار خون 

تعداد بازدید : 1

نظرات كاربران : نام : ایمیل : متن نظر : *لطفاً نظر خود را وارد نمائید متن بالا را وارد نمایید* 


ویدیو مرتبط :
کاشت خیار،پرورش خیار،خیار گلخانه،آفات گلخانه،بیماری خیا