سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حضور اعضای چهار دوره درشورای شهر گرگان/قدردانی هزارجریبی از اعتماد مردم


به گزارش روز یكشنبه ایرنا، در دویست و هفتاد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اشهر گرگان كه در سرسرای این شورا به ریاست زهرا نورا برگزار شد، برخلاف نشست های گذشته، به دلیل حجم بالای برنامه ها، نطق پیش از دستور قرائت نشد و اعضاء به بررسی لوایح و نامه های رسیده پرداختند.
نخستین نامه به درخواست كانون بازنشستگان آموزش و پرورش اختصاص داشت كه با توجه به در پیش بودن روز معلم از شورای خواستار همكاری و مساعدت شده بود. این نامه در كمیسیون فرهنگی شورا مورد بحث قرار گرفت و به صحن علنی آمد.
در همین ارتباط، صفرعلی پایین محلی نایب رئیس، علیرضا پزشكپور و ناصر گرزین اعضای شورا خواستار افزایش میزان كمك به فرهنگیان بازنشسته شدند.
گرزین همچنین خطاب به شهردار گرگان مساعدت به قشر زحمتكش كارگر را درخواست كرد.
بنا به دستور جلسه، قرار بود كه شهردار گرگان در خصوص برنامه های سال جاری، توضیحاتی ارائه دهد، اما بررسی دستور كار اول، طولانی شد و سپس با توجه به دعوت از اعضای دوره های گذشته و حضور آنان، شهردار فرصت ارائه گزارش نداشت و در حوالی ساعت 19، با حضور میهمانان، دستور كار سوم شورا اجرا شد.
در این جلسه اعضای چهار دوره شورای شهر گرگان به مناسبت گرامیداشت روز شورا گرد هم جمع شدند و به بیان دیدگاه ها و و خاطرات خود پرداختند.
البته قرار بود در این جلسه شهرداران سابق نیز حضور داشته باشند كه كه تنها دو شهردار شركت كرده بودند.
حضور اعضای سابق شورا در صحن پارلمان محلی فضای جالبی را ایجاد كرده بود، نورا به رسم ادب و كسوت خواستار مدیریت جلسه از سوی علی كلاتی عضو باسابقه شورا ( 17 سال )، شد كه كلاتی نپذیرفت و در ادامه حجت الاسلام عبدالله شاهینی نماینده منتخب دوره اول شورا به صورت موقت رییس شد و در سخنانی خاطره اعضای درگذشته شورا را گرامی داشت.
یكی از نكات جالب نیز حضور دختر مرحوم حاجی محمدی به نمایندگی از پدر فقیدش بود.
نبی هزارجریبی نایب رییس سابق نیز یك روز پس از انتخابش به عنوان منتخب اول مردم گرگان و آق قلا در مجلس دهم به شورای شهر آمد و مورد استقبال همكاران خود قرار گرفت.
حبیب الله قلیشلی عضو دوره سوم شورا و فعال فرهنگی نیز در سخنانی گفت: تمامی اعضا صرف نظر از دیدگاه های شخصی و اختلاف سلیقه ها ،عضو یك خانواده بوده و همكاری دارند.
مدیر كل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تلاش ها و خدمات شهردار گرگان قدردانی كرد و خواستار تداوم این اقدام ها شد.
به گفته قلیشلی، مسافرانی كه برای چندمین بار به گرگان می آیند به خوبی تفاوت ها را احساس می كنند.
عبدالسلام مهیمنی عضو دوره نخست شورای شهر و مشاور رسانه ای استاندار گلستان نیز گفت: در دوره چهارم اتفاقات خوبی رقم خورده و فعالیت های انجام شده رضایت مردم را به دنبال داشته است.
وی همچنین شهردار گرگان را به بردباری و صبر توصیه كرد و تشكیل مجمع ویژه اعضای ادوار گذشته شورای شهر را پیشنهاد كرد كه مورد موافقت اعضا قرار گرفت.
ابراهیم كریمی شهردار فعال با دوره دوم شورا نیز از تلاش های شهردار كنونی قدر دانی كرد و گفت: باتوجه به تحولات صورت گرفته، شهر به عنوان یك موجود زنده متحرك درآمده است.
شهردار اسبق گرگان با تعریف از به پایان رساندن سریع طرح های عمرانی، افزود: چنین طرح هایی كه باسرعت و بادقت به پایان می رسند بی سابقه بوده و این درحالی است كه هنوز پرونده برخی طرح های قدیمی بسته نشده است.
عالیه یعقوب زاده و صدیقه نصیری دو عضو بانوی دوره نخست شورا نیز به بیان دیدگاه ها و خاطرات دوران خدمت خود پرداختند.
عبدالرضا چراغعلی نخستین رییس دوره چهارم شورا نیز حضورش را حاصل یك اتفاق عنوان كرد و گفت: پس از آنكه وارد شورا شدم، اهمیت و مقدس بودن آن را درك كردم و امیدوارم شوراها به جایگاه اصلی خود برسند.
نبی هزار جریبی منتخب اول مردم گرگان و آق قلا در مجلس دهم نیز در سخنانی با گرامیداشت خاطره همكاران فقید و نمایندگان شهید استان گلستان گفت: افتخار می كنم كه 21 ماه در شورای شهر خدمت كرده ام و هنوز خود را عضو شورا و نماینده مردم می دانم.
هزارجریبی مناسبت های روز جهانی كارگر و روز معلم را تبریك گفت و تصریح كرد: كارگران در لایه های اصلی جامعه خدمت خالصانه ارایه می دهند و در سرما و گرما برای توسعه كشور تلاش می كنند و تمام رشد معنوی، علمی، سیاسی و فرهنگی ما نیز حاصل تلاش معلمان است.
وی درباره وضعیت مدیریت شهری گرگان بیان كرد: گرگان از نظر عمرانی تغییر بسیاری داشته و مسافرانی كه نوروز به شهر آمده بودند ،رضایت داشتند.
وی همچنین از تمام افرادی كه در سه انتخابات اخیر (شورا و دو مرحله مجلس) به وی اعتماد كرده و رای داده اند، قدردانی كرد.
اعضای شوراهای شهر گرگان در ادوار گذشته:
دوره اول: علی كلاتی، حجت الاسلام عبدالله شاهینی، عبدالسلام مهیمنی، محمدعلی كمانگری، محمدهادی شریف، عالیه یعقوب زاده و صدیقه نصیری
دوره دوم: علی كلاتی، حسین ربیعی، علیرضا پزشكپور، زهرا نورا، محمدعلی كمانگری، محمود شكیبا، فائزه عبدالهی، حسین قجری و عیسی امامی
دوره سوم: علی كلاتی، حسین ربیعی، علیرضا پزشكپور، زهرا نورا، ناصر گرزین، محمدهادی شریف، فائزه عبدالهی، عبدالرضا چراغعلی، قاسم حاجی محمدی، ابراهیم كریمی، مصطفی سبطی، ذبیح الله میقانی و حبیب الله قلیشلی
دوره چهارم: علی كلاتی، حسین ربیعی، علیرضا پزشكپور، زهرا نورا، ناصر گرزین، حسین ربیعی، اسدالله كبیر، محمدابراهیم جرجانی، عبدالرضا چراغعلی، نبی هزارجریبی، علی اصغر یوسفی، محمدرضا سبطی، سفرعلی پائین محلی، سیدمحمد قدس مفیدی و مهران فدوی
از نكات قابل توجه این است كه 'عیسی امامی' عضو دوره دوم و 'نبی هزارجریبی' عضو دوره چهارم، به ترتیب نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در دوره های نهم بوده و دهم شده اند.
همچنین 'سیدسبحان حسینی' و 'عبدالحسین ناصری' دو عضو علی البدل شورای شهر گرگان در دوره اول نیز پیش از این به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند.
حجت الاسلام 'عبدالله شاهینی' اولین و تنها روحانی عضو شورای شهر گرگان از دوره اول تاكنون بوده است.
در دوره های فعالیت شورای شهر گرگان سه تن از اعضا به نام های محمدعلی كمانگری، محمدهادی شریف و قاسم حاجی محمدی به دیار باقی شتافته اند.
'علی كلاتی' در تمام ادوار شورای شهر گرگان حضور داشته و پس از وی 'زهرا نورا'، 'حسین ربیعی'، 'فائزه عبدالهی' و 'علیرضا پزشكپور' با سه دوره سابقه هستند.
از بین اعضای چهار دوره، 'محمود شكیبا'، 'حسین قجری'، 'ابراهیم كریمی'، 'ذبیح الله میقانی'، 'محمدابراهیم جرجانی' و 'محمدرضا سبطی' سابقه كار و حضور در شهرداری گرگان را داشته اند.
در پایان نشست شورای شهر گرگان برای عضویت در كمیسیون دوم تجدید نظر ماده 100 دو نفر از اعضای كنونی نامزد شدند كه محمدرضا سبطی با رای اعضا به عنوان نماینده این شورا انتخاب شد.
شورای اسلامی شهر گرگان 13 عضو دارد.
3014/1648

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حضور شهردار و اعضای شورا در مساجد شهر بندرعباس