سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سامسونگ اقدام به تولید چیپست برای شرکت AMD خواهد کرد [شایعه]


سامسونگ اقدام به تولید چیپست برای شرکت AMD خواهد کرد [شایعه]

کمپانی سامسونگ علاوه بر انواع محصولاتی که تحت برند خودش دارد، برای شرکت هایی همانند اپل و انویدیا نیز چیپست تولید می کند. در حال حاضر نیز خبرگزاری الکترونیک تایمز گزارش نموده این غول تکنولوژی کره ای احتمالا در سال آینده میلادی تولید پردازنده برای شرکت AMD را نیز به عهده خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، چیپست های مذکور با فناوری 14 نانومتری که در انحصار این کمپانی است ساخته خواهند شد. سامسونگ در حال حاضر از تکنولوژی 14 نانومتری FinFET برای تولید سیستم-روی-چیپ اگزینوس 7420 خودش استفاده می نماید که در اسمارت فون های پرچمداری همانند گلکسی نوت 5 و گلکسی S6 و برخی از موبایل های Meizu به کار رفته.

گفته می شود شرکت مورد بحث به دلیل کاهش میزان عایدی اش از بازار تلفن های همراه به دنبال تقویت تجارت بخش های دیگر همانند تولید قطعات برای سایر کمپانی هاست. البته سامسونگ در عرصه صنایع نیمه هادی ناکامی هایی را نیز داشته، برای مثال چندی پیش اپل ساخت تراشه ی A9‌ آیفون های ۶ اس و ۶ اس پلاس خود را به صورت مشترک به TSMC و کمپانی کره ای مورد بحث سپرد ولی بررسی های بعدی نشان دادند تراشه ی تولید شده توسط رقیب تایوانی در برخی موارد در مصرف انرژی بهینه تر از نمونه ی مربوط به سامسونگ عمل می کند که البته این مسئله از فناوری های متفاوت تولید ناشی شده بود.

شواهد روایتگر آن هستند که غول تکنولوژی کره ای مصمم است تا از جنبه های گوناگون و تازه ای به کسب درآمد بپردازد و باید منتظر ماند و دید در روزهای پیش رو چنین مهمی به شکلی مناسب محقق خواهد شد یا خیر.

منبع: sammobile

برچسب‌ها:AMDFinFETپردازندهتکنولوٰژیچیپستسامسونگ

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
معرفی چیپست قدرتمند شرکت هیلشر جهت تبدیل شبکه های صنعتی