سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اهدای عضو به 6 بیمار در قم


ولی الله صمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این نوجوان كه براثر تصادف 10 روز در یكی از بیمارستان های قم بستری بود، پس از یك دوره درمان و اطمینان از برگشت ناپذیر بودن علائم حیاتی به وضعیت عادی، مرگ مغزی وی تشخیص داده شد.
وی با بیان اینكه خانواده این بیمار با ایثار نسبت به اهدای اعضای بدن فرزند خود رضایت دادند، گفت: اعضای اصلی بدن این نوجوان از جمله قلب، كبد، ریه و كلیه ها به شش بیمار بستری در بیمارستان زندگی دوباره بخشید.
وی با اشاره به اینكه مرگ مغزی بیماران توسط تیم پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تایید می شود، بیان كرد: این تیم چهار نفره شامل متخصص جراحی مغز و اعصاب، متخصص داخلی مغز و اعصاب، متخصص بیهوشی و متخصص داخلی هستند كه هر كدام به صورت جداگانه پس از معاینه ها و آزمایش های پزشكی، مرگ مغزی بیماران را تایید می كنند.
صمدی ادامه داد: پس از تایید مرگ مغزی توسط این تیم، پزشكی قانونی نیز باید ضمن تایید اقدام های تیم پزشكی، با انجام مجدد معاینه و آزمایش، برگه مرگ مغزی را تایید كند.
وی با بیان اینكه با توجه به گروه خونی، قد، وزن، شرایط پزشكی و اورژانسی بودن افراد منتظر در فهرست، اعضا به بیماران اهدا می شود، افزود: اهدای عضو در صورت وصیت بیماران مرگ مغزی و یا جلب رضایت خانواده این بیماران توسط پزشكان بیمارستان ها، انجام می شود.
وی با بیان اینكه فاصله بین تشخیص مرگ مغزی بیمار تا پیوند اعضا نباید طولانی شود، گفت: پس از مرگ مغزی سایر دستگاه های بدن مانند قلب، كبد و كلیه ها به عملكرد خود ادامه می دهد، ولی پس از یك تا 12 روز این اعضا نیز از كار می افتد و احتمال عمل موفق پیوند كمتر می شود.
كارشناس مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشكی قم با بیان اینكه اهدای عضو صورت گرفته در قم نخستین مورد در سال جاری است، خاطرنشان كرد: سال گذشته اعضای بدن 15 بیمار مرگ مغزی و در سال 93 نیز اعضای بدن شش بیمار مرگ مغزی استان به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی با اشاره به اینكه به طور میانگین سالانه 100 تن در استان قم دچار مرگ مغزی می شوند، افزود: از این تعداد حدود 70 تن دارای شرایط پیوند اعضا هستند، ولی به دلیل اینكه برخی خانواده ها برگشت ناپذیر بودن بیمار مرگ مغزی را نمی پذیرند، سالانه اعضای بدن 10 تا 11 بیمار به نیازمندان پیوند می شود.
/2085/ 1175

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اهدای عضو ، اهدای زندگی (در برنامه خندوانه)