سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ماشین حفار خط شش مترو تهران به امیركبیر رسید


به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون عمرانی شركت مترو تهران و حومه روز سه شنبه در حاشیه رسیدن ماشین حفار (TBM) به ایستگاه امیر كبیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماشین حفار خط شش مترو تهران كه از محله دولت آباد در منتهی الیه جنوب شرق تهران حركت كرده بعد از حفاری هفت هزار و500 متر تونل، امروز ( سه شنبه) به ایستگاه در حال ساخت مترو امیركبیر در تقاطع خیابان هفده شهریور، خیابان امیركبیر رسید.
سید مهدی پورهاشمی گفت: در خط شش مترو رسیدن ماشین حفار به ایستگاه در دست ساخت، گذر از ایستگاه و ادامه حفاری در طول مسیر یك اتفاقی بی نظیر محسوب می شود و یك دستاورد مهندسی كم نظیر در كشور بشمار می رود.
وی خاطرنشان كرد: ماموریت غول آهنی500 تنی تا دوماه آینده در میدان سپاه به اتمام خواهد رسید و مابقی این خط 31 كیلومتری به روش NATM تا سولقان، كن در شمال غرب پایتخت در دست حفاری و احداث است.

** احداث پروژه خط شش به دو روش مكانیزه و سنتی
معاون فنی شركت راه آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: پروژه خط شش متروی تهران به طول 31 هزار و 200 متر به دو روش مكانیزه و سنتی در حال احداث است.
وی خاطرنشان كرد: بخش ابتدایی این مسیر به طول 10 هزار و 771 متر از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه شهید صیاد شیرازی توسط دستگاه حفار تونل تمام مقطع (TBM) حفاری می شود و در ادامه مسیر تا ایستگاه سولقان به روش سنتی این خط احداث می شود.
پورهاشمی تاكید كرد: در پروژه خط شش متروی تهران، فضاهای باز در دو ایستگاه امیر كبیر و شهدا برای ورود ماشین حفار در نظر گرفته شده تا پس از ورود دستگاه حفار اشكالات فنی محتمل دستگاه بطور كامل برطرف شود.
وی خاطرنشان كرد: ماشین حفار خط شش پس از ورود به فضای باز ایستگاه امیر كبیر تا دو ماه آینده وارد ایستگاه شهدا می شود و در ادامه به ایستگاههای میدان امام حسین(ع) و شهید صیاد شیرازی می رسد.
پورهاشمی با اشاره به اینكه خط شش مترو جنوب شرقی پایتخت را به شمال غربی آن متصل می كند گفت: این خط از نقاط پرتردد شهر همچون كریمخان، اشرفی اصفهانی، شهر زیبا، شهران و كاشانی عبور می كند.
وی تاكید كرد: این خط مترو تهران روزانه ظرفیت جابه جایی یك میلیون مسافر را دارد كه از جنوب شرق تهران در دولت آباد آغاز و تا سولقان در شمال غرب امتداد یافته و در طول مسیر، مناطق و محدوده های جمعیتی مهم شهر مانند خیابان 17 شهریور، میادین خراسان، شهدا، امام حسین (ع)، سپاه، هفتم تیر، ولیعصر(عج) را پوشش می دهد.
تهرام/7243//1348

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫خط 8 مترو با حضور رییس مجلس به بهره برداری رسید‬‎