سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واشنگتن و مسکو مذاکراتی را برای جلوگیری از درگیری دوجانبه در سوریه برگزار کردند


واشنگتن و مسکو مذاکراتی را برای جلوگیری از درگیری دوجانبه در سوریه برگزار کردندخبرگزاری صدا و سیما/ به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ،به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ،‌ مسئولانی در وزارت دفاع آمریکا مذاکراتی را با همتایان روس خود در خصوص جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه نظامی بین دو کشور در سوریه برگزار کردند.

روسیه و (به اصطلاح) ائتلافی که آمریکا رهبری آن را برعهده دارد دو اقدام نظامی را در سوریه دنبال می کنند و مسئولان دو کشور نگران وقوع حوادثی مانند برخورد بین جنگنده های دو طرف یا هر حادثه نظامی دیگر هستند.

پیتر کوک سخنگوی رسمی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه ای گفت : «دو طرف درباره اقداماتی برای تقویت ایمنی عملیات از جمله راههای جلوگیری از حوادث و درگیریهای ناخواسته بین نیروهای ائتلاف و نیروهای روس در هر زمانی که دو طرف تقریبا در یک منطقه عملیات انجام می دهند گفتگو کردند.»

این مذاکرات از طریق ویدئو کنفرانس در چارچوب «یادداشت تفاهمی» که اکتبر گذشته به دست آمد انجام شد.
کوک با اشاره به توافق توقف درگیریها که وارد روز سوم خود شد و عملیات نظامی بر ضد سازمان (تکفیری صهیونیستی) داعش و جبهه النصره وابسته به القاعده را شامل نمی شود افزود :« مطمئنا اقدامات خصمانه بر ضد این سازمان تندرو متوقف نمی شود.»

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
سوریه:1392/10/09:درگیری ارتش سوریه با تکفیری ها-عدراالعمالیه