سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نخست‌وزیر دانمارک: حوادث پاریس روز تاریکی را در اروپا رقم زد


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی کپنهاگ پست، لارنس لوک راسموسن نخست وزیر دانمارک ضمن ابزار همدردی با خانواده قربانیان حوادث تروریستی پاریس اعلام کرد: "ما همبستگی و همدردی خود را با شهروندن فرانسوی در این حادثه اعلام می کنیم."راسموسن این سخنان را در مراسم همبستگی با فرانسه که توسط دانمارکی ها برگزار شد صورت داد. در این مراسم بیش از 20 هزار نفر از شهروندان دانمارکی حضور پیدا کرده و حوادث تروریستی پاریس را محکوم کردند. در جریان حوادث تروریستی پاریس حداقل 127 نفر کشته و دهها نفر دیگر مجروح شده اند. طی روزهای اخیر شاهد برگزاری مراسم‌های مختلف همبستگی با خانواده قربانیان حوادث فرانسوی از سوی شهروندان کشورهای اروپایی هستیم. معمولا در این مراسم ها، نخست وزیر، رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد دولتی نیز شرکت کرده و به ایراد سخنرانی می پردازند.حضور گسترده دانمارکی ها در همبستگی با فرانسه نسبت به دیگر مراسمهایی که در نقاط مختلف اروپا و در همبستگی با خانواده قربانیان صورت گرفته است بی سابقه بوده و همین مسئله مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

قذافی خواهان خرید باشگاه معروف دانمارکی بود

به گزارش روزنامه دانمارکی اکسترا بلادت، اخیرا در کتابی که توسط "فلمینگ استورگارد" از مدیران باشگاه فوتبال اف سی کپنهاگ منتشر شده است، این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

بر این اساس در سال 2006 میلادی یکی از وکلای قذافی با واسطه‌ای به مقامات ارشد باشگاه فوتبال اف سی کپنهاگ (معروف ترین باشگاه فوتبال دانمارک ) تماس می گیرد و پیشنهاد خرید این باشگاه با قیمتی بالا را می دهد. نکته قابل توجه اینکه مقامات یاشگاه اف سی کپنهاگ پس از ملاقات حضوری با این وکیل در سوئیس متوجه می شوند که معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی خود علاقه مند به خرید این باشگاه بوده و به وکلای خود پیشنهاد پیگیری این موضوع را داده است.در نهایت مسئولین باشگاه اف سی کپنهاگ با پیشنهاد قذافی و وکلای وی در این خصوص مخالفت می کنند.افشای این موضوع، بازتاب گسترده ای در رسانه های دانمارکی داشته و بسیاری از شهروندان این کشور خواستار توضیح بیشتر در خصوص تلاش قذافی برای خرید باشگات اف سی کپنهاگ هستند.

نگرانی مقامات سوئدی از اوضاع امنیتی شهر گوتنبرگ

به گزارش روزنامه گوتنبورگ پست، مقامات سوئدی نسبت به اوضاع امنیتی در شهر گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ این کشور نگران هستند.

بر اساس آخرین آمار موجود، تاکنون حدود 300 شهروند سوئدی جهت حضور در کنار گروههای تروریستی و تکفیری به سوریه و عراق سفر کرده‌اند. 40 درصد از این افراد شامل 120 نفر جوان دارای تابعیت سوئدی، از شهر گوتنبرگ راهی این کشورها شده اند. همین مسئله امکان بروز معضلات امنیتی در گوتنبرگ را افزایش داده است.منابع خبری تاکید کرده‌اند 120 جوانی که از گوتنبرگ راهی سوریه و عراق شده اند، بیشتر افراد سوء سابقه داری هستند که آینده ای در مقابل خود نمی بینند و دارای پرونده‌های جنایی و کیفری هستند. مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی در خصوص اوضاع مسلمانان سوئد تاکید کرده اند که مسلمانان ساکن گوتنبرگ مانند ساکنین دیگر کشورها به صورت یکپارچه مخالف این اقدامات بوده و از تروریسم متنفر هستند.طی روزهای اخیر و متعاقب وقوع حوادث تروریستی در پاریس، سطح هشدارهای امنیتی در سایر کشورهای اروپایی از جمله سوئد نیز به صورت ملموس افزایش یافته است.

هویت شهروند سوئدی کشته شده در پاریس مشخص شد

به گزارش شبکه تلویزیونی سوئد، دو شهروندان سوئدی در جریان حواثد تروریستی پاریس کشته و زخمی شدند. قربانی کشته شده سوئدی دختری 20 ساله از اهالی وستروس (در مرکز کشور سوئد ) است. فرد زخمی شده دیگر که دوست قربانی بوده است، دختر 20 ساله دیگری از اهالی وستروس بوده که در کشور فرانسه مشغول تحصیل در دانشگاه بوده است. این دختر سوئدی هم اکنون در بیمارستانی در شهر پاریس بستری است.

این دو در هنگام وقوع حوادث تروریستی، در یکی از رستورانهای فرانسه و در فضای باز حضور داشته‌اند. پس از تیراندازی تروریستها به سوی افرادی که در رستوران حضور داشتند، این دو نیز هدف اصابت گلوله قرار گرفته اند.در جریان حملات تروریستی پاریس، حداقل 132 نفر کشته و دهها نفر دیگر مجروح شده اند. پس از وقوع این حوادث در سایر کشورهای اروپایی از جمله سوئد وضعیت امنیتی فوق العاده اعلام شده است. سوئد از جمله کشورهایی است که طی یکسال اخیر سطح آماده باش نیروهای  امنیتی را به صورت محسوس در خود افزایش داده است. روندی که پس از حملات پاریس تشدید شده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
زمین خوردن نخست وزیر دانمارک در پاریس